Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

BKV-sztrájk kedd hajnalban

2007.11.19. 14:11
A BKV vezetésének és két szakszervezetnek nem sikerült megegyezni, így kedden hajnalban 4 és 6 óra között várhatóan több buszjárat nem közlekedik, értesült az Index.

A cinkotai és a kelenföldi buszgarázs dolgozóinak egy része kedden hajnali 4 és 6 óra között figyelmeztető sztrájkot tart, miután nem sikerült megegyezni a BKV vezetésével a buszjáratok csökkentéséről.

A dolgozók az újabb létszámleépítések és munkakörülményeik romlása ellen tiltakoznak.

Miután a sztrájkban való részvétel önkéntes, egyelőre nem tudni, hány buszvezető nem veszi majd fel a munkát.

A két buszgarázsból induló járatok egy adott napon a BKV férőhelyeinek 22 százalékát adják.

A rendszerváltást követően több ízben terveztek sztrájkot a fővárosi vállalat dolgozói különböző - elsősorban bérjellegű - követelésekkel, ám a legtöbb esetben még a munkabeszüntetés kezdete előtt sikerült egyezségre jutniuk a vállalatvezetéssel.

2000. január 10-én, egy nappal a járművezetők üzemkezdettől meghirdetett figyelmeztető sztrájkja előtt aláírták a bérmegállapodást a BKV-nál. A 8,5 százalékos béremelésben részesült dolgozók így a vasúti dolgozókkal való szolidaritásuk jeleként üzemkezdettől csak félórás szolidaritási sztrájkot tartottak.

Kétórás figyelmeztető sztrájkot 1993. április 20-án tartottak hajnalban a fővárosi buszvezetők, miután érdekvédelmi szervezetük nem tudott megállapodni a BKV vezetésével a béremelésekről. A munkabeszüntetéshez - amelyben mintegy ezer járművezető vett részt - irodai alkalmazottak is csatlakoztak. Két nappal később a BKV vezérigazgatója és az érdekképviseleti szervezetek vezetői aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján 1993. április 1-jétől a cég minden dolgozója 21 százalékos béremelésben részesült.

A főváros tömegközlekedésének dolgozói 1990. január 23-án is kétórás tiltakozó munkabeszüntetést tartottak. Akkor mintegy 2800 autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért.