További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Üzem szakszervezetének elnöke közölte: reggel 6 órakor a munkabeszüntetés befejeződött, a dolgozók felvették a munkát. Nemes Gábor szerint Budapest közlekedése a késő délelőtti órákban állhat helyre teljesen.
Reggel 4 és 6 óra között a Cinkota Autóbusz Üzem és a Fürst Autóbusz Szakszervezet dolgozói tartottak figyelmeztető sztrájkot, elsősorban a létszámleépítések, a járatritkítások és a munkakörülmények romlása ellen tiltakozva.
Fennakadások a külső kerületekben
Kelenföldön a dolgozók 56,4 százaléka, Cinkotán 78 százalékuk nem vette fel a munkát. A kelenföldi buszgarázs 206 járművezetőjéből 116-an, a cinkotaiban 279 buszvezető közül 218-an sztrájkoltak hajnali 4 és 6 óra között.
Budapest belvárosában kevésbé, a külső kerületekben azonban érzékelhető volt a BKV két autóbuszos szakszervezetének sztrájkja. A XI. kerületi Etele téri buszállomásról a gyors 7-es járatok viszonylag sűrűn elindultak, a 7-es buszok azonban nem, a Bornemissza téri forgalmi irodában nem tartózkodott dolgozó.
A sztrájk a legnagyobb fennakadást Rákoskeresztúron okozta, ahol
a körülbelül 30-40 százalékos teljesítménnyel üzemelő 61-es
autóbuszon kívül a többi vonalon csak egy-egy busz járt. A BKV
közlése szerint Dél-Budát az alvállalkozókkal többnyire sikerült
kiszolgálni; a gyors 7-esen a buszok 95 százalékát, a 7-esen és a
173-ason a járművek körülbelül 30 százalékát adták ki forgalomba. A
BKV szerint a többi vonalon alig járt autóbusz.
A villamosközlekedésben nem volt tapasztalható fennakadás. A megállókban nem torlódtak fel az utasok, és az autósforgalom sem növekedett.
Az éjszakai buszok sem jártak?
A BKV szerint a szakszervezetek megszegték az ígéretüket, mert az éjszakai járatok csaknem fele félreállt a sztrájk megkezdésekor. Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese a távirati irodának elmondta: a 45 éjszakai buszból 20 félreállt a sztrájk megkezdésekor, ezzel a szakszervezetek vezetői megszegték azon ígéretüket, hogy az éjszakai járatok végigviszik a műszakjukat.
Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Üzem szakszervezetének elnöke az MTI kérdésére visszautasította a BKV vezérigazgató-helyettesének állításait. Azerinte az éjszakai buszok egy részének leállását a vonalak átszervezése okozhatta. Nemes Gábor állítása szerint a szakszervezetek nem adtak utasítást az éjszakai járatok leállítására.
Regőczi Miklós közölte: a buszgarázsokban fokozott műszaki ellenőrzést tartottak, hibás járművet azonban nem találtak, a BKV ezért továbbra is megalapozatlannak tekinti a szakszervezeteknek a járműállomány balesetveszélyes állapotára vonatkozó állításait.