További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A próbák után csütörtökön este hivatalosan is bevezették az új éjszakai menetrendet Budapesten. Az éjféli órákban tartott sajtótájékoztatón Aba Botond, a BKV vezérigazgatója az Astoria egyik buszmegállójában elmondta, hogy kicsit fél, mert most fog kiderülni, meghozta-e gyümölcsét az elvégzett munka.
A lényeg a pontosságon van, és azon, hogy a buszvezetők mennyire tartják a menetrendet, mondta Aba Botond. A próbákon előfordult olyan, hogy az egyik sofőr elszunyókált 10 percre egy megállóban, ezért felborult a menetrend. A dolgozóknak még szokniuk kell a változásokat, mondta Aba. "A rendszer működésére a saját gyermekeim fogják szolgáltatni a bizonyítékot" - tette hozzá a vezérigazgató a megjelent öltönyös, kiskosztümös vendégek, három fotós és egy újságíró előtt.
A közös buszozáson részt vett Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere, akinek mondandóját elnyomta a forgalom zaja. De így is kihallatszott, hogy a közös bérlet bevezetése és az új éjszakai járatok hozzájárulnak a budapestiek életkörülményeinek javulásához. "Az éjszakai járatok bevezetése a szórakozó embereket is érinti, de a munkásokat is"- mondta a főpolgármester.
A költségeket nem a főváros, hanem a BKV állja, a közlekedési vállalatnak 65 millió forintot kell kigazdálkodnia. A sajtótájékoztató helyszínén felállított kivetítőn ki lehetett próbálni a BKV új forgalomtervezőjét is, de önként jelentkező híján a kissé fáradt vendégsereg beállt az éjszakai hetes, azaz 907-es busz megállójába.
Az utazás
A próbaút az Astoria-Móricz Zsigmond körtér-BAH csomópont-Astoria útvonalon haladt, két átszállással. Éjfél után 11 perccel indult a 907-as járat az Astoriától, és 12 perc múlva már a Móriczon volt.
A buszok tiszták voltak, a sofőrök inge vasalt, és neonzöld pólós biztonsági emberek is utaztak a járaton. Voltak utasok is, akik láthatóan élvezték a hosszú, új járatokat és a sűrűbb menetrendet. A fotósokat és a főpolgármestert látva az utazók arcán hol döbbenet, hol kényszeredett jókedv látszott. A felszálló "vendégek" közül senki sem lyukasztott jegyet, vélhetően mindenki bérletes volt.
A Móriczon nyolc perc várakozás után jött a csatlakozás. A felszállás után a 960-as éjszakai azonnal indult. Az utazás alatt formális beszélgetés közben elhangzott, hogy a szerelők és a szolgálati járaton utazó BKV alkalmazottak közt volt a legnagyobb ellenállás az új rendszerrel szemben, de vélhetően minden dolgozó megszokja majd az új rendszert.
"Ez most egy más világ", mondta Aba Botond Demszky Gábornak. A meghívott vendégeken kívül ezen a buszon csak egy csodálkozó utas ücsörgött, de a kihasználtság a későbbiekben biztos nagyobb lesz.
Alig öt perc elteltével a busz már a BAH csomópontnál járt, kapkodni kellett a léptünket, hogy elérjük a mindössze három perc várakozással induló 908-as járatot. A lelkesedés itt már alábbhagyott, leginkább az elsuhanó táj nézése tette ki az út további részét. Az éjszakai járat 0:47-kor érkezett vissza az Astoria megállóba, tehát sikerült ezt a kört harminchat perc alatt megtenni. "Mindenkinek mindent köszönök" - mondta búcsúzóul Aba Botond, majd eltűnt az aluljáróban.