Több buszsávot akar a BKV metrópótlásokhoz

2006.06.14. 12:44
A metrópótló buszok közlekedését segítő újabb buszsávok kialakítását szorgalmazza a BKV, ám a fővárosi döntéshozók egyelőre elérhetetlenek. Az Indexnek nyilatkozó városházi vezető ugyanakkor rendkívüli eljárást is lehetségesnek tart, hogy minél előbb megoldják a forgalmi problémákat.

A buszsávokról döntéshozatalra jogosult szakbizottság soron következő ülése két hét múlva lesz, a területért felelős főpolgármester-helyettes pedig külföldön tartózkodik, tudta meg az MTI szerdán a cég és az önkormányzat dolgozóitól.

A bizottsági elnök rendkívüli eljárást tartana jónak
Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke az Indexnek elmondta, hogy valóban nem kapott ilyen előterjesztést a BKV-tól, de a mostani helyzetben elképzelhetőnek tartana egy rendkívüli eljárást, amely a Főpolgármesteri Hivatal illetékes ügyosztálya és a közlekedési vállalat között jöhetne létre. Lényege az, hogy a szükséges forgalomszabályozási kérdéseket a lehető leghamarabb megoldanák, és azokat utólag jóváhagyná a bizottság. Lakos egyetért a több buszsáv kialakításával, és a minél előbbi intézkedéseket is támogatja. A bizottsági elnök szerint a főjegyző és az illetékes főpolgármester-helyettes valószínűleg gyors döntést tud hozni ilyen helyzetben.

A BKV vezetői elmondták, hogy alapvetően jól működik a 2-es metró felújítását segítő pótlóbusz rendszer. Az Erzsébet hídon és a Margit hídon közlekedő járművek gond nélkül haladnak, problémás viszont a Lánchíd és környékének közlekedése. Mivel a Lánchíd közelében nincsenek metrómegállók, a Kossuth téri és a Batthyány téri metróállomásokat külön-külön egy-egy metrópótló busszal lehet megközelíteni.

Átalakítják a Clark Ádám teret

Ebben a térségben nehezítik a metrópótló buszok haladását az ott zajló útfelújítások és a közműépítések is. A BKV-nál arra számítanak, hogy még néhány napig közműépítés lesz a Fő utcában. A munkálatok befejezése után egyenletesebbé válhat a buszok haladása. Az erre közlekedő szólóbuszokat csuklósokra cserélték, hogy csökkentsék az első napokban érzékelhető zsúfoltságot. Egyidejűleg több pótlóbuszt is átcsoportosítottak erre a szakaszra.


Lenne helye a buszsávnak
Fotó: Katona Bogi

A pótlóbuszok egyenletesebb haladása érdekében a cég kezdeményezte a döntésben illetékes fővárosi önkormányzatnál, hogy jelöljenek ki buszsávokat a Lánchíd térségében. Bősze Sándor, BKV főosztályvezető elmondta azt is, hogy a József Attila utcában a buszsávok meghosszabbítását tervezik, a Clark Ádám teret pedig napokon belül KRESZ-táblával jelzett körforgalommá alakítják. Ezáltal a Fő utcából a Lánchíd felé haladó buszok elsőbbséget kapnak. Buszsávot terveznek a Fő utcában is, miután befejeződtek az útfelújítási és közműépítési munkák.

Lezárva tartják a Lánchidat

A fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának titkárságán az MTI-t arról tájékoztatták, hogy nem kaptak a hivataltól sürgős előterjesztéseket, ezért csak június 26-án ül össze a bizottság, a 29-én esedékes közgyűlési előterjesztések véleményezésére. Vajda Pál, a város üzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes ezen a héten Stuttgartban tárgyal.


Nagy a forgalom az Asorián
Fotó: Katona Bogi

Egy civil szervezet kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében úgy vélte, hogy a korábbi évek sikeres metrópótlása idén a BKV fiaskójának tekinthető. Ennek okát a túl bonyolult útvonalakon zajló buszközlekedésben, az elhúzódó útfelújításokban és a járatok összehangolatlanságában látják. Szerintük a pótlások rendjét tovább bonyolítja a Lánchíd hétvégi kiesése, mivel azt különböző kulturális rendezvények miatt nyáron minden hétvégén lezárják.

A főpolgármesteri kabinet is foglalkozott nemrég a Lánchíd lezárással. A városüzemeltetési terület érveit legyőzte a kulturális lobbi, s így hétvégenként marad a lezárás, például az úgynevezett hídünnepre való hivatkozással.