További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A novemberig szóló ultimátum ellenére nem lesz változás a Centrum behajtó cégekkel kötött megállapodásában, a parkoló cég működési területeit összefogó Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulása keddi ülésén úgy találta, minden a legnagyobb rendben van a szerződésekkel.
A Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal szeptemberi határozatában jogszerűtlennek minősítette azt a módot, ahogy a Centrum továbbadta a több milliárd forintot kitevő be nem fizetett parkolási díjak és az időközben kiszabott pótdíjak behajtását. A cég az elmúlt években 4-5 csomagra hirdetett pályázatot, a különféle kintlevőségeket a behajtó cégek 50-10 százalék alatti értéken vásárolták meg.
Forgács Imre, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal vezetője az Indexnek azt mondta, hogy két olyan parkolási társulási döntést kifogásoltak, amelyek szerintük ellentétesek az államháztartási törvény önkormányzatokra vonatkozó részével. A hivatal szerint ugyanis a jogi személyiséggel nem rendelkező társulás csak akkor mondhatott volna le jogszerűen a követeléséről, ha a lemondási okok megfeleltek volna a társulás tagjainak vagyonrendeletében előírt feltételeknek. A részes önkormányzatok azonban ilyen vizsgálatokat nem folytattak, ezért a Centrum összes erre alapuló szerződése semmis - állította a hivatal.
A társulás szerint viszont a közigazgatási hivatal tévedésre alapozta az elmarasztaló határozatot. A hét kerületet összefogó szervezet azt állapította meg, hogy a hivatal által kifogásolt dokumentumok nem döntések, hanem beszámolók véleményezései. Juharos Róbert, a társulás soros elnöke azt állította, hogy a behajtók úgynevezett engedményezési szerződései sokkal régebbi, az érintett hét polgármester által is aláírt megállapodásokra alapozódnak.
Fürst György, a Centrum vezérigazgatója szerint is csak félreértés, vagy félrehallás lehet a hivatal döntése. A Centrum parkolók üzemeltetésre, nem a pénzek behajtására jött létre, ezért vált szükségessé, hogy a szakcégeket alkalmazzon. Fürst elmondása szerint a kerületek a behajtóktól befolyt pénzekből hasonló arányokban részesülnek, mint a megszokott módon befolyó parkolási díjakból. Természetesen, ha a vételi ár fele a névértéknek, akkor az önkormányzatok is csak félpénzzel számolhatnak. Füst szerint ez önkéntes befizetés a Centrum részéről, a kerületekkel kötött szerződés ugyanis erre nem kötelezi a vállalkozást.
A Centrum vezérigazgatója elmondta azt is, hogy cége pályázni fog a Ferihegyi repterek parkolónak üzemeltetésére is. Amennyiben a Budapest Airport kiírja a pályázatot a Centrum, mint a főváros legnagyobb parkolási cége, indulni fog a versenyben - jelentette ki Fürst, a VI. kerület korábbi alpolgármestere.