Mit vizionált Demszky négy éve idénre?

Demszky Gábor a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy 2002-es kampányígéreteinek csupán 9 százaléka nem valósult meg. A főpolgármester a négy évvel ezelőtti kampányban 107 pontba foglalta össze a közeljövő feladatait, ezekből negyvenkilencet hajtott végre maradéktalanul, vagyis az ígéreteknek 9 helyett 55 százaléka nem valósult meg. A főpolgármester tömegközlekedési víziójából alig-alig öltött testet valami, az egészségügyben és a közbiztonságban viszont nagyon jó a megvalósulási arány.

ÚT- ÉS HÍDÉPÍTÉS

  • 29. Megépítjük az Óbudát Újpesttel összekötő Aquincumi hidat.
    Nem építették meg.
  • 30. Elkezdjük a Csepel-szigeten átívelő Albertfalvai-híd építését.
    Nem kezdték el.
  • 31. Hozzálátunk régi hídjaink, az Árpád híd, a Margit híd, az Erzsébet híd, Szabadság híd korszerűsítéséhez.
    Az Árpád híd járdáját újították fel, az Erzsébet híd és a Szabadság híd korrózióvédelmét csinálták meg. A romos állapotú Margit hídhoz egyáltalán nem nyúltak.
  • 32. 2004-ig 2x2 sávosra szélesítjük a budai alsó rakpartot.
    Nem szélesítették.
  • 33. Megépítjük a 3-as, az 5-ös és a 6-os út városi szakaszát.
    Megépítették.
  • 34. Befejezzük a Bartók Béla út, a Hungária-felüljáró és a három kerületen átívelő Dózsa György út felújítását.
    Befejezték.
  • 35. Felújítjuk a Kvassay utat, a Fiumei utat, a Kőbányai út Könyves Kálmán körút-Mázsa téri szakaszát és a Tétényi utat.
    A Kvassay úti acélhidat bővítették és átépítették, a másik három utat felújították.
  • 36. A 4-es metró építésével párhuzamosan megújítjuk a Szent Gellért teret, a Móricz Zsigmond körteret, a Kosztolányi Dezső teret, a Fehérvári utat, a Vámház teret, a Kálvin teret, a Thököly utat, a Baross teret és a Boráros teret.
    Az első három teret felújították, a 4-es metró építésének csúszásával a Fehérvári utat szeptemberben kezdték, a metró többi állomását ősszel és jövőre kezdik építeni, a felszínt felújítani.
  • 37. Felújítjuk a csepeli Szent Imre tér környező útvonalait.
    Nem újították fel, csak részben. (A Táncsics Mihály utca, a Kossuth Lajos utca, valamint a II. Rákóci Ferenc utca közül egyelőre a Kossuth Lajos utcát csinálják.)
  • 38. Megújul a Dembinszky utca, a Haller utca Nagyvárad tér-Telepi utcai szakasza, a zuglói Egressy utca, a XV. Kerületi Fő utca, a XVI. kerületi Rákosi út, a XVII. kerületi Zrínyi utca egyes része, a XX. kerületi Kossuth Lajos utca, a XXII. és XIII. kerületi Angeli út.
    Megújították.
  • 39. Sétálóutcát alakítunk ki a Nagymező utcában és a Szabó Ervin téren.
    Kialakították.
  • 40. Megkezdjük a Moszkva tér rehabilitációját.
    Nem kezdték meg.
  • 41. 2004-ig a meglévő 130 kilométeres kerékpárhálózatot több tíz kilométerrel bővítjük, 400 millió forint ráfordítással.
    Tizenhárom kilométerrel bővítették. (A bővítés sokszor csak annyit jelentett, hogy sárga csíkot festettek a járdára.)
  • 42. Megszűntetjük a balesetveszélyes szintbeli vasúti kereszteződéseket.
    Egyet szüntettek meg a közforgalmi közúti-vasúti kereszteződések közül a Soroksár-Dunaharaszti vonalon. A vasúti átkelők veszélyességi rangsorában jelenleg négy budapesti átkelő szerepel.