További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A büdzsét előkészítő Tiba Zsolt főjegyző az InfoRádióban közölte: a költségvetés főösszege 416 milliárd forint; a legnagyobb bevételi forrás 153-154 milliárd forinttal az iparűzési adó, az áprilistól hatályba lépő luxusadó szaldóját viszont nullára tervezik. A 153-154 milliárdos iparűzési adónak a fele amúgy a kerületnek jár, vagyis a főváros ennek az összegnek csak az 50 százalékával rendelkezhet - tudta meg az Index.
A főjegyző az InforRádiónak elmondta: a hitelfelvételre főleg a négyes metró építése, illetve a kettes metró szerelvényeinek cseréje miatt van szükség; a főváros összesen több mint 160 milliárd forintot fordít idén beruházásokra.
Tiba Zsolt szerint az idei budapesti költségvetés teljesen egyensúlyban van. Az InfoRádió kérdésére a főjegyző hozzátette, hogy 2006-ban 19 milliárd forint lejárt hitelt fizet vissza Budapest. A főváros teljes adósságállománya 2006-ban 150 milliárd forint lesz.
Vita a metró költségeiről
Csütörtökön a fővárosi Fidesz-MKDSZ-frakció azt állította: hiányzik a 2006-os állami büdzséből a 4-es metró építési költségének a fele.
A fővárosi önkormányzat pénzügyi bizottságának fideszes tagja közölte: az idei állami költségvetésben 15,8 milliárd forint szerepel metróépítés céljára. Hutiray Gyula szerint a főváros viszont úgy számolt, hogy 37 milliárd forintot fordítanak 2006-ban a beruházásra.
A vonatkozó jogszabály szerint az állam az építkezés 78,9 százalékát állja, így idén 29,2 milliárd forintot kellene adnia - tette hozzá az ellenzéki politikus. Hutiray Gyula úgy vélte: vagy lassabb lesz az építés annál, mint ahogy azt a főváros kommunikálja, vagy az államháztartási hiány lesz nagyobb a tervezettnél.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes csütörtökön a felvetésre annyit mondott, hogy az idei metróköltség fedezete megvan. Tiba Zsolt az InfoRádióban határozottan cáfolta, hogy az 53 milliárd forintos hitelfelvételre a metróépítés állami forrásának feltételezett hiánya miatt lenne szükség. Hozzátette, hogy az állami hozzájárulás pótlására nem lenne pénze a fővárosnak.