További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A megbilincselt miniszterelnökkel a címlapján jelent meg a Magyar Mérce áprilisi száma, a lap pedig reklámhelyet vásárolt magának a metróperonok hirdetési felületein, hogy nagyobb közönséggel is megismertethessék az új szám tartalmát. A Blikkhez, a HVG-hez vagy a Storyhoz hasonlóan a lap címoldalát és pár belső oldalt böngészhetik a metró utasai.
A Népszava keddi cikke szerint azonban "akár el is tűnhet" a Magyar Mérce a metróból, mivel több utas is panaszkodott a címlapon látható képre. A Népszava felidézi, hogy 2006 januárjában a Budapesti Riport ellenzéki kampánykiadvány Demszky Gábort szerepeltető címlapja jelent meg a metróban, a városvezetőt nem túl előnyös színben feltüntető ötszáz hirdetést egy hét múlva távolították el a BKV területéről.
A metróperonok hirdetési felületeihez a BKV-nek nincs köze, mondta az Indexnek Regőczi Miklós, a közlekedési vállalat kommunikációs igazgatója. Nem érkezett a szokásosnál több panasz a kihelyezett reklámra, pár bejelentésről van csupán szó, ennyi szinte bármelyik reklám miatt befut a céghez, derült ki Regőczi Miklós szavaiból.
A reklámokért a Multireklám Zrt. a felelős, a cég egyik munkatársa megkeresésünkre elmondta, hogy összesen két olvasótablóról van szó, az egyik a Deák téri metróállomáson, a másik a Nyugfati pályaudvari állomáson látható. Mint azt Koltai Dánieltől megtudtuk, a Magyar Mérce című folyóirat 2007. május 1. és május 16. közötti időszakra, a piaci áraknak megfelelő díjazásért vásárolt "megjelenési engedéllyel rendelkező sajtótermékek" számára kialakított hirdetési helyet.
A Multireklám állásfoglalást kért az Önszabályozó Reklám Testülettől, és a testület nem találta aggályosnak a kihelyezendő hirdetést, nem emeltek kifogást a megjelenés ellen. A Multireklám állásfoglalása szerint mivel a Magyar Mérce a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal által vezetett időszaki lapok nyilvántartásában szerepel, ezért a hirdetés jogszerűen jelent meg, a cég "a hirdetési üzenet tárgyát és tartalmát a továbbiakban nem hivatott és nem is kívánja minősíteni".