A BKV építheti a 4-es metró újabb felszíni beruházásait
A projektigazgatóság 2002-ben Budán, a felszíni munkálatokra biztosított 13 milliárd forint körüli keretet mintegy 2 milliárd forinttal lépte túl, amit a közgyűlés utólag hagyott jóvá. A 4-es metró Kelenföldi pályaudvar-Keleti pályaudvar közötti első szakaszán a felszínen egyebek közt rendezik a Kelenföldi pályaudvar, a Fővám-, a Kálvin- és a Baross tér környezetét, P+R parkolót alakítanak ki, megerősítik a Szabadság hidat, összekötik a Fehérvári úti és a Villányi úti villamosokat, meghosszabbítják a 19-es villamos pályáját a Petőfi hídig.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes érvelése szerint, mivel az állomások építése összefügg a felszínnel, ezért értelmetlen lenne, ha két beruházó foglalkozna a metró építésével. Hozzátette: jelenleg csak a felszíni tervezéshez szükséges forrásokat adják át a BKV projekt igazgatóságnak.