Ősztől folytatódnak az egyeztetések Budapest új teherforgalmi stratégiájáról, olvasható a Népszabadságban. A koncepció legfontosabb eleme, hogy 2009. januártól a kamionok ingyen tranzitútvonalként csak az M0-s körgyűrűt használhatják.
A városba érkező fuvarozó csak bizonyos útszakaszokat használhatnak ingyen. Ha letérnek ezekről, akkor csak pénzért és engedéllyel hajthatnak más irányba, így a Hungária körgyűrűn belüli városrészekbe is.
A 12 tonnánál nehezebb járművek a fővárost ingyen, a várhatóan szeptemberben elkészülő Megyeri híd és keleti M0-szakaszon át kerülhetik meg. A Nagykörúton belülre továbbra sem hajthatnak a 3,5 tonnánál nehezebb járművek. A Hungária körgyűrű-Dombóvári út- Alkotás utca-Margit körút-Árpád fejedelem útja által alkotott területre pedig a jelenlegi 12 tonnás limitet 7,5 tonnásra csökkentik, tartalmazza az új teherforgalmi stratégia.
Az ugyanakkor kérdéses, mi lesz Óbudával. Az M0-s körgyűrű építése ugyanis leghamarabb a következő évtized közepén folytatódhat. A fővárosi stratégia szerint a kamionoknak így a Szentendrei és a Bécsi úton kellene továbbhaladniuk a 10-es út felé.
Ez ellen korábban többször is tiltakozott Bús Balázs óbudai polgármester. A III. kerület már többször felhívta a figyelmet arra, hogy a 11-es út kerületen áthaladó bevezető szakaszai sem műszakilag, sem fizikailag nem alkalmasak a tranzit kamionforgalom elvezetésére.
A III. kerület által szorgalmazott megoldásra, miszerint 2010-re készüljön el az Újpestet Óbudával összekötő aquincumi híd és annak folytatása, a Körvasút menti körút, egyelőre nincs remény.