További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Index cikke nyomán a BKV számára is kiderült, hogy hozzájuk tartozik a kőbánya-kispesti közvilágítás. Ezután alig pár napra volt csak szükség ahhoz, hogy elhárítsák az egy hónappal ezelőtt keletkezett zárlatot.
A BKV Sajtóirodája arról tájékoztatta az Indexet, hogy a BKV munkatársai szerdán befejezik a hiba elhárítását. A világítótestek áram nélkül maradását egy olyan zárlat okozta, melynek helyét a térvilágítási hálózaton nagyon nehéz volt megtalálni.
A nyolc meghibásodott lámpatestből hetet már megjavított a BKV. A fennmaradó egy javításához kosaras kocsira van szükség, melyet szerdán kaptak meg egy külső cégtől, ugyanis a BKV tulajdonában nincs ilyen.
A hiba elhárítását egy hónapig hátráltatta, hogy a BKV az ELMÜ felelősségének gondolta a hibát, noha az a cég nem is üzemeltett közvilágítást. Nem úgy a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft., akik azonban hiába jelezték a BKV felé, hogy nem hozzájuk tartozik a pályaudvar, a BKV-nál egyszerűen nem hitték el, hogy utcai lámpái is lennének a társaságnak.
A BKV-nál levonták az eset tanulságát és 2008. július 1-től műszaki ügyelet fogadja és kezeli majd szakszerűen az ilyen hibabejelentéseket. Azt remélik, ezzel kiküszöbölhetővé válik az egymásra mutogatás, és lehetőség lesz az ilyen esetek kezelésére a létesítményi és a műszaki területen.
Ezzel azonban nem szűnik meg a balesetveszély a buszállomás területén. Az elbontot pavilonok alapzata és bontási törmeléke miatt továbbra is botlásveszélyeses a közlekedés, ráadásul több akna fedele is megrongálódott – részben a bontáshoz használt gépek súlya miatt, részben a járdán parkoló autóbuszoktól, amik nappal és éjszaka is balesetet okozhatnak.