Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csökkent a balesetveszély Kőbánya-Kispesten

2008.05.30. 10:33
Egy hónapnyi teljes sötétség után újra világít a nyolcból hét kandaláber a kőbánya-kispesti buszállomáson. A hiányzó és megrongálódott aknafedelek pótlására, valamint az építkezési törmelék eltávolítására még várni kell.

Az Index cikke nyomán a BKV számára is kiderült, hogy hozzájuk tartozik a kőbánya-kispesti közvilágítás. Ezután alig pár napra volt csak szükség ahhoz, hogy elhárítsák az egy hónappal ezelőtt keletkezett zárlatot.

A BKV Sajtóirodája arról tájékoztatta az Indexet, hogy a BKV munkatársai szerdán befejezik a hiba elhárítását. A világítótestek áram nélkül maradását egy olyan zárlat okozta, melynek helyét a térvilágítási hálózaton nagyon nehéz volt megtalálni.

A járdán parkoló autóbuszok tönkretették az aknafedőt.

A nyolc meghibásodott lámpatestből hetet már megjavított a BKV. A fennmaradó egy javításához kosaras kocsira van szükség, melyet szerdán kaptak meg egy külső cégtől, ugyanis a BKV tulajdonában nincs ilyen.

A hiba elhárítását egy hónapig hátráltatta, hogy a BKV az ELMÜ felelősségének gondolta a hibát, noha az a cég nem is üzemeltett közvilágítást. Nem úgy a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft., akik azonban hiába jelezték a BKV felé, hogy nem hozzájuk tartozik a pályaudvar, a BKV-nál egyszerűen nem hitték el, hogy utcai lámpái is lennének a társaságnak.

A leszállóhelyről ezen az éjszaka alig látható buckán át vezet az út a metróhoz.

A BKV-nál levonták az eset tanulságát és 2008. július 1-től műszaki ügyelet fogadja és kezeli majd szakszerűen az ilyen hibabejelentéseket. Azt remélik, ezzel kiküszöbölhetővé válik az egymásra mutogatás, és lehetőség lesz az ilyen esetek kezelésére a létesítményi és a műszaki területen.

Néhol a betonhiány okoz botlásveszélyt.

Ezzel azonban nem szűnik meg a balesetveszély a buszállomás területén. Az elbontot pavilonok alapzata és bontási törmeléke miatt továbbra is botlásveszélyeses a közlekedés, ráadásul több akna fedele is megrongálódott – részben a bontáshoz használt gépek súlya miatt, részben a járdán parkoló autóbuszoktól, amik nappal és éjszaka is balesetet okozhatnak.