További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Dr. Beke-Martos Gábor, a Siemens magyarországi leányvállalatának vezetője így ír: "A Siemens megtiszteltetésnek tartja, hogy a BKV bizalmából elnyerte a világ egyik legforgalmasabb villamosvonalának megújítására szóló megbízást, és annak részfeladatait, így a villamosok szállítását és az áramellátó rendszer kiépítését a fővárosi közlekedési vállalat a Siemenstől rendelte meg".
A főváros vezetésével szoros együttműködésben a BKV vezetői igen körültekintően és sok szempont együttes figyelembevételével tervezték meg a 2006-os nyári rekonstrukciós munkálatokat - folytatja Beke-Martos. Ennek során törekedtek a villamosforgalom lehető legrövidebb idejű szüneteltetésére, egy olyan időszakot választva, amikor a legkisebb a közlekedési vonal leterhelése.
A BKV műszaki kockázatokat vállalt
A Siemens-vezér azonban hangsúlyozza: "a döntéskor a BKV bizonyos műszaki kockázatokat tudatosan vállalt, de nem számolhatott az előre nem látható problémák összes hatásával".
A Siemens Zrt., mint az áramellátó-rendszer felújításának fővállalkozója, a kivitelezés során mindvégig, olykor szerződéses kötelezettségein túlmenően is, törekedett a projekt előkészítése során és előkészítői által meghatározott szempontok és iránymutatások maximális figyelembevételére, valamint a kivitelezésben résztvevőkkel történő konstruktív együttműködésre és a munkálatok optimalizálására - hangoztatja Beke-Martos.
A Siemens vállalja a felelősséget
A cégvezető szerint az "új villamosok forgalmának üzemzavarát okozó kisebb műszaki problémák elhárítását a gyártó és karbantartó Siemens szerződéses kötelezettségének megfelelően, a felelősséget felvállalva végzi".
Ezt szolgálja a villamosok azonnal megkezdett újbóli átvizsgálása is. Az utasbiztonság érdekében a járműveket visszahívták és csak a hibák feltárása és elhárítása után kerülhetnek vissza a forgalomba.
Szerelés alatt
A felsővezetékekről óvatosan fogalmaznak
Ami a felsővezetékek ügyét illeti, a vezér diplomatikusan fogalmaz: "az infrastrukturális átalakítás problémáira vonatkozóan a Siemens korábban is minden szakmai támogatást megadott a megbízó BKV felé, feljogosítva őt az összes állásfoglalás és nyilatkozat további kommunikációjára a közvélemény és a média felé".
Az állítólagos nyilatkozatstopról, ameylet Demszky Gábor vetett fel levelében, Beke-Martos így ír: "A Combino villamos műszaki hibáinak jelentkezését követően pedig már hétfőn rendelkezésre álltunk és egyetértve a levelében is megfogalmazott, a város és a budapesti utazóközönség jogos, tájékoztatással szembeni elvárására egy sajtóközlemény került kiadásra. Ezt követi 2006. augusztus 1-jén, kedden, 14:00 órakor egy sajtórendezvény, amely lehetőséget biztosít a problémák és azok megoldásainak szélesebb körű, közvetlenebb megismerésére."
A cégvezető által említett rendezvényen egyébként a Siemens német projektigazgatója szintén elismerte a cég felelősségét a villamosok meghibásodásai miatt, és szólt arról, hogy valószínűleg az ajtók típushibája okozta a sorozatos üzemzavarokat az utóbbi napokban, ezért kellett egy időre kivonni a villamosokat a forgalomból.