További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az 54 tonnás, hat méter átmérőjű alkatészt egy daru emelte be a Kelenföldi pályaudvarnál, a buszvégállomás melletti építési területre, ahonnan már 80 ezer köbméternyi földet hordtak el, és további 220 ezret fognak a következő hetekben, hónapokban.
Elektromos vakond
Itt szerelik majd össze az az "elektromos vakondot", azt a száz méter hosszú szerelvényt, amelynek elején a marótárcsa halad majd. A berendezés egyszerre termeli ki az alagútból a földet, és tárolja is a kitermelt anyagot. A szerelvények aztán a földet a Kelenföldi pályaudvarig viszik vissza, onnan szállítják el az Egér úton.
Fotó: BKV
A Gellért térnél is építenek kiemelő állomást, itt hajóra rakják majd a kitermelt földet. A fúrópajzs árát a beruházók nem tudták megmondani, annyi azonban kiderült, hogy miután két alagutat kell fúrni, még egy kell belőle.
Egy régi pajzsgépész
Az eseményen Demszky bemutatta Somogyi Tibort, aki 16 évvel ezelőtt, 1990-ban részt vett az utolsó budapesti metróépítkezésen. Demszky szerint most is valószínűleg Somogyi irányítja majd a fúrópajzsot, akárcsak másfél évtizede. Somogyi az Indexnek elmondta, hogy az utolsó mélyfúrású metróállomást nem 1990-ben adták át, hanem 1982-83-ban az akkori Élmunkás téren (ma Lehel tér).
A pajzsgépész elmondta, hogy 1971 óta, 21 éves korától dolgozik metróépítéseken. Amikor 90-ben leálltak a beruházások, azt hitte, többet már nem vehet részt ilyen munkában Budapesten. Szerinte ennek a politika is oka volt. Időközben Somogyi Németországban épített metrókat, alagutakat, bár nem feltétlenül fúrópajzsokkal (Münchenben, Hannover mellett, Koblenzben és Stuttgartban is dolgozott).
Molnár Gyula Budaörsig építené a metrót
Molnár Gyula, a XI. kerület polgármestere csütörtökön közölte az Indexszel, hogy ha befejeződik a négyes metró első két szakaszának építése, tehát a Keleti pályaudvarig, illetve a Bosnyák térig eljut a metró, szeretnék ha az építkezés folytatódna, és a metró kimenne budaörsi virágpiacig. Molnár szerint így az elővárosi forgalom nem terhelné a XI. kerületet.
Fotó: BKV
Lakos Imre, a kerületi alpolgármester arról beszélt az Indexnek, hogy örülnek a metróépítésnek, de most az a legfontosabb, hogy az Etele téri és más építkezések a lehető legkevésbé zavarják meg a kerület életét. Éppen ezért nagy jelentőséget tulajdonít az alpolgármester annak, hogy az Egér úti földszállítások, illetve a forgalomkorlátozások a többi kerületrészben a lehető legkevésbé zavarják meg az itt lakók életét.