A panaszok harmadát már lezárták, ezekben az esetben már bebizonyosodott, hogy valóban a metróépítés miatt repedtek meg a falak.
A cég tájékoztatása szerint az ekkora volumenű földalatti beruházások esetében elkerülhetetlen, hogy az elöregedett épületek néhány millimétert süllyedjenek, ezekkel - és az ebből adódó kisebb károkkal - a szakemberek előre számolnak.
A DBR Metró Projekt Igazgatósághoz eddig 145 kárbejelentés érkezett, ezek közül 54-et már le is zártak, a cég jogosnak ítélte meg a panaszt. 38 esetben azt állapították meg, hogy nem a metróépítés miatt romlott az épületek állapota.
A maradék bejelentést még vizsgálják, a károk kifizetése folyamatos. A jogos kárbejelentések az állomások és a nyomvonal mentén álló épületek kezelőitől, lakóitól érkeztek, a károk általában hajszálvékony repedéseket jelentenek.
Az eddigi legmagasabb biztosítási összeg 422 ezer forint volt, de a károk többsége 70 és 100 ezer forint között mozog.