További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Budapesti Közlekedési Rt. (BKV) már készül a kettes metróvonal rekonstrukciójának következő - az állomások felújítását tekintve harmadik - ütemére, ugyanis október 5-én megjelentette a megvalósításra vonatkozó közösségi közbeszerzési pályázatát az Európai Unió hivatalos lapjában, a TED adatbankban. A Déli pályaudvar, Moszkva tér, Deák Ferenc tér megállói és a vonalszakaszok felújítására, valamint a szigetelési, belső beépítési és építészeti munkák elvégzésére pályázóknak mindössze két és fél nap áll a rendelkezésükre - október 7-én 13 óráig -, hogy benyújtsák előzetes jelentkezésüket.
Azt állítják nem szűk a határidő
"A határidő nem túl szűk, hiszen a cégeknek előzetesen semmilyen pályázati anyagot nem kell összeállítaniuk, csak egy szándéknyilatkozatot kell benyújtaniuk, amely szerint indulnak majd a pályázaton" - véli Molnár Gábor, a kettes metró felújításának projektfőmérnöke. A BKV a szándéknyilatkozatot tett cégeknek küld részvételi felhívást október 13. körül, majd a részvételi ajánlattétel után - amely szakaszban a jelentkezők előminősítése zajlik - a közlekedési társaság kiválasztja a legalkalmasabb cégeket, amelyekkel tárgyalásokat kezd a megvalósításról és ajánlatokat kér tőlük. Az eredményhirdetést 2006. április 20-ára tervezik. A nyertesnek és alvállalkozóinak 2006. október 30-ig kell elvégeznie a harmadik rekonstrukciós ütemet. Az elmúlt két évhez hasonlóan jövőre is a nyári időszakban újítják fel a metróállomásokat, és pótló buszokat állítanak üzembe.
A megújult megállókat augusztus 20. előtt átadják az utazóknak, ám a műszaki átadás csak október végén lesz. Ugyanúgy történik majd ez, ahogyan az idén nyáron felújított Batthyány tér, Astoria és Keleti pályaudvar állomások esetében, amelyeken a kivitelező Strabag Építő Rt.-nek e hónap végéig van ideje arra, hogy kijavítsa a szemmel is látható hibákat. E három metróállomás és az érintett vonalszakaszok rekonstrukciója 7,6 milliárd forintba került. Az első ütemben, 2004-ben a Kossuth téri és a Blaha Lujza téri megállók és metróvonal, valamint a Stadionok és a Deák tér közötti vágányok rekonstrukciója készült el, több mint 9 milliárd forintért. A két állomás felújítását fővállalkozóként szintén a Strabag végezte, mintegy 1,8 milliárd forintért.
Állomásonként egymilliárd
Az elvégzendő munkáktól függően egy-egy állomás felújítása 0,8-1,2 milliárd forintba kerül - tette hozzá Molnár Gábor. A 11 állomásos kelet-nyugati (piros) metróvonal felújítására 2003 és 2008 között mintegy 43 milliárd forintot fordít a BKV, amelynek 75 százalékát az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozza a főváros. A kivitelezőket 11 tenderen választják ki. Jelenleg tart a mozgássérülteket szállító liftek szállítására és beépítésére kiírt pályázat: az első ütemben a Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér, az Astoria és a Kossuth tér állomásain kell a nyertesnek 2-2 liftet beszerelnie 2006 novemberéig.
A legnagyobb volumenű beszerzés a vasútbiztonsági informatikai rendszer telepítése, ezt mintegy 7 milliárd forintért a Siemens Rt. szállíthatja. Ennek teljes kiépítése és beüzemelése a felújítás végén, 2008-ban lesz. A kettes metró alagúti vágányainak felújítását az orosz Engeocom Rt. végzi, az alagutak szigetelését a Hídépítő Rt. és a Betonplasztika Kft., a gépészeti felújítást a francia Cegelec SA, az elektromos kábelekét a magyar VIV Rt., a vasúti hír- és távközlési technológiát a Sagem Magyarország Kft. szállítja.