Huszadikától újra teljes vonalon jár a kettes metró

2004.08.10. 13:01
Az augusztus 29-ig tervezett metrófelújítás üteme gyorsabb volt, ezért augusztus 20-án már eredeti üzemidejében jár majd a piros metró. A Kossuth Lajos téri és a Blaha Lujza téri állomások felújítása még tart, e két megálló állomáspótló busszal érhető majd el.
Már burkolják a Blahát
Fotó: Index
Már augusztus huszadikán közlekedni fog a kettes metró Budapesten - jelentették be hivatalosan is a keddi sajtóbejáráson, amin részt vett Demszky Gábor főpolgármester is. Mint kiderült az augusztus 29-ig tervezett felújítás üteme gyorsabb volt, ezért augusztus 20-án üzemkezdettől eredeti üzemidejében jár majd a piros metró. Mivel a Kossuth Lajos téri és a Blaha Lujza téri állomások felújítása még tart, ezeken megállás nélkül haladnak majd át a szerelvények, augusztus 20. és 29. között e két megálló állomáspótló busszal érhető majd el.

Ütemezés kérdése

Ilyen lesz
Klikk a képre!
Molnár Gábor, a metrófelújítási projekt főmérnöke az Index kérdésére elmondta, hogy a fővárosi közlekedési vállalat részéről nagy nyomás nehezedett a kivitelezőkre, mivel az államalapítás ünnepe után, az iskolakezdés közeledtével egyre nagyobb utasforgalomra lehet számítani a BKV járatain. Így a munkákat úgy ütemezték, hogy minél előbb befejeződjön a pályafelújítás és megindulhasson a metró közlekedése. Ez persze nem jelenti azt, hogy a betervezett munkák mind befejeződnek huszadikáig, november tizenötödikéig üzemidőn kívül, éjszaka is dolgoznak a felújítás hátralévő szakaszain.

Költség-átcsoportosítás

A főpolgármester elégedett
Fotó: Index
A felújítás korábban kalkulált költségeit is sikerült alacsonyabb szintre szorítani, de a megmaradó keretet a "műszaki tartalom kitöltésére használják majd", azaz a beruházásra szánt összeg fennmaradó részét a mozgólépcsők felújítására, illetve liftek megépítésére fordítják majd - mondta el a főmérnök. A kettes metró Deák tér és a Stadionok állomás közötti szakaszának felújítása mintegy 43 milliárd forintba kerül, ebből a pénzből 3600 folyóméternyi pálya újult meg, 1600 méteres szakaszon építenek ki szigetelést, megújul az energiaellátás és a biztonságtechnika, bővítik a Deák téri mozgólépcsőket.

A 2007 végéig tartó felújítási projektben még három nyáron áll le szakaszonként a kettes metró, 2007-re a Deák tér és a Déli pályaudvar közötti résszel teljesen megújul a vonal. 2005-ben a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány téri állomásokat újítják fel, míg 2006-ban az Őrs vezér téri, a Pillangó utcai és a Stadionok állomást hozzák rendbe.

Forgalmi változások
Az M2 Kossuth téri állomáspótló autóbusz útvonala változatlan, megállóhelyei közül az Astoria felől a Deák Ferenc téri megálló változik: augusztus 20-tól a 9-es busz Deák téri megállójában lehet felszállni az állomáspótlóra. A Blaha Lujza téri állomás átépítése miatt 2004. augusztus 20. és 29. között, az állomás átadásáig a Baross tér (Keleti pályaudvar), Deák Ferenc tér között M2 Blaha Lujza téri állomáspótló jelzéssel autóbusz közlekedik.

A M2 Blaha Lujza téri állomáspótló megállóhelyei:

  • Baross tér, Keleti pályaudvar végállomás: felszállóhely a tér közepén, a jelenlegi metrópótló megállóhelyen,
  • Blaha Lujza tér: a 7-es autóbuszok megállóhelye; az Akácfa utca előtti megállóhely megszűnik,
  • Astoria: a jelenlegi metrópótló megállóhely, a Kossuth téri állomáspótlóval közös,
  • Madách Imre tér: a 9-es busz megállója,
  • Deák Ferenc téri végállomás: a 4-es busz, illetve a Kossuth téri állomáspótló eddigi megállója,
  • Blaha Lujza tér: 7-es, gyors 7-es, gyors 173-as, megállóhelye,
  • Baross tér, Keleti pályaudvar végállomás: a térre befordulás utáni leszállóhely.

    A metró felújításával bevezetett ideiglenes forgalmi változások augusztus 19-én üzemzárlattal megszűnnek, a 47-es és 49-es villamosok azonban augusztus 31-ig csak az Astoriáig járnak, mert az Atoria és a Deák tér közötti szakaszt a nagy autóbuszos terhelés miatt fel kell újítani. Augusztus 20-tól a 7-es, a gyors 7-es és a gyors 173-as Baross téri Rákóczi út irányú megállóhelye a tér közepére kerül át.