A bővítésre azért volt szükség, mert így egy ütemben épülhet meg a metró teljes hossza, ami a beruházási költségek 10-15 százalékos megtakarítását jelenti, mondta Demszky Gábor. További előnyök közt említette, hogy az építkezéssel kapcsolatban 6500 új munkahely, 7400 földalatti parkolóhely létesül, és gyorsabbá válik naponta 600 ezer ember utaztatása. Beszereznek 22 darab új metrószerelvényt is.
A főpolgármester a költségekről szólva elmondta, hogy a beruházás 80 százalékát a kormány, 20 százalékát a főváros finanszírozza. A 2010-ig átadott teljes, 14 állomásos szakasz 386,6 milliárd forintba kerül.
Új látvány
Az új metróállomások nem pusztán átszállóhelyek lesznek, hanem olyan közösségi pontok, amelyek vonzóbbá tehetik a közlekedést, adott hangot reményeinek Demszky Gábor. A tervezéskor hangsúlyt fektettek a nagy, elegáns belső tereknek. Korszerű, fiatalos megjelenés, ahol lehet természetes megvilágítás, és a legújabb építészeti trendek jellemzik a terveket.
A vakok és gyengén látók tájékozódását segítő rendszerek, csipkártyás jegyautomaták és korszerű térfigyelő kamerák segítik majd a biztonságot. Az állomásoknak egyedi arculatuk lesz, hogy könnyebb legyen a tájékozódás, hangzott el. A Kálvin téri metrómegállót már úgy alakítják ki, hogy a 4-es, és a 3-as itt találkozhasson az 5-ös metróval.
A főváros célja, hogy az új metróval megfiatalítsa Budapestet, és ezáltal felértékelődjenek és gyors fejlődésnek induljanak az érintett terek, és utak, tette hozzá Demszky Gábor.