A négyes metró első, Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő 7,3 kilométeres szakaszának tervezett építési költsége 88 milliárd forint, ám ez akár milliárdokkal is nőhet - írja a HVG online melléklete. Az ok "kapkodás, rögtönzés, a tervezők és kivitelezők közötti összhang hiánya".
Az egyeztetési hibák miatt mélyebbre és hosszabbra kell majd megépíteni az alagutat a metró és a kettes villamos találkozásánál, és le kell bontani egy szakaszt a műemléki jellegű Vásárcsarnok szemétalagútjából is. További módosításokkal is számolni kell: a négyes metrónak a Kálvin téri megálló alatt kellene kereszteznie az ötös metrót, amely a HÉV csepeli állomását fogja összekötni a HÉV szentendrei végállomásával - ez utóbbi tervezése azonban még nem tart ott, hogy a négyes metró építőinek megmondhassák, milyen mélységben fut majd. Elmaradt továbbá a metró útvonalra építendő parkolókat és más kapcsolódó fejlesztések megtervezése is.
Gulyás László, a Dél-Buda-Rákospalota metró projekt igazgatóságának elnöke szerint a tervek készítése és a jóváhagyása között eltelt időben oly mértékben módosult a döntéshozók álláspontja Budapest közlekedéséről, hogy a kezdeti koncepciók elavultak, mire a kivitelezés megkezdődött volna. A beruházás módosításáról a IX. kerületi önkormányzat, a Főváros Közlekedési Ügyosztály és a BKV Zrt. döntött.