Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kétmilliárddal is drágább lehet a Fővám téri metróállomás

2006.10.15. 19:59
A hvg.hu értesülései szerint akár kétmilliárd forinttal is többe kerülhet a négyes metró építése a Fővám téri állomásnál. Az illetékes szerint a magyarázat az, hogy a tervek készítése és jóváhagyása között nagymértékben módosult a koncepció Budapest közlekedéséről.

A négyes metró első, Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő 7,3 kilométeres szakaszának tervezett építési költsége 88 milliárd forint, ám ez akár milliárdokkal is nőhet - írja a HVG online melléklete. Az ok "kapkodás, rögtönzés, a tervezők és kivitelezők közötti összhang hiánya".

Az egyeztetési hibák miatt mélyebbre és hosszabbra kell majd megépíteni az alagutat a metró és a kettes villamos találkozásánál, és le kell bontani egy szakaszt a műemléki jellegű Vásárcsarnok szemétalagútjából is. További módosításokkal is számolni kell: a négyes metrónak a Kálvin téri megálló alatt kellene kereszteznie az ötös metrót, amely a HÉV csepeli állomását fogja összekötni a HÉV szentendrei végállomásával - ez utóbbi tervezése azonban még nem tart ott, hogy a négyes metró építőinek megmondhassák, milyen mélységben fut majd. Elmaradt továbbá a metró útvonalra építendő parkolókat és más kapcsolódó fejlesztések megtervezése is.

Gulyás László, a Dél-Buda-Rákospalota metró projekt igazgatóságának elnöke szerint a tervek készítése és a jóváhagyása között eltelt időben oly mértékben módosult a döntéshozók álláspontja Budapest közlekedéséről, hogy a kezdeti koncepciók elavultak, mire a kivitelezés megkezdődött volna. A beruházás módosításáról a IX. kerületi önkormányzat, a Főváros Közlekedési Ügyosztály és a BKV Zrt. döntött.