Nem tárgyalnak a 4-es metró meghosszabbításáról

2006.01.25. 14:27
Régi ötletet, a négyes metró Budaörsig tartó meghosszabbítását vette elő a Fidesz. A Fővárosi Közgyűlés azonban csak az Etele tér-Bosnyák tér közötti nyomvonalról tárgyal csütörtökön.

A Kelenföldi pályaudvar helyett legyen a 4-es metró végállomása a budaörsi virágpiac, ezt javasolta a Fidesz szerdai sajtótájékoztatóján. Az ellenzéki párt egy ezzel kapcsolatos népi kezdeményezést is támogatott az elmúlt hónapokban, ám a múlt év végi aláírásgyűjtés során csak 4966 szignó jött össze, a megkívánt 10 ezer helyett, tájékoztatta az Indexet Balás-Piri László, a Fidesz XI. kerületi frakcióvezetője.

A párt ennek ellenére azt szerette volna elérni, ha a XI. kerületi képviselőtestület napirendre veszi közel ötezer polgár javaslatát, amelynek lényege az, hogy az elővárosi közúti forgalmat már Budaörsön "megfogják", és így nem kellene az Egér úton sorban állniuk az autósoknak ahhoz, hogy Dél-Budán elérjék a leendő metrót. Ezáltal ugyanis kisebb az esélye annak, hogy az agglomerációs forgalmat áttereljék a metróra, és csökkentsék a Budapestre zúduló autóáradatot.

A XI. kerület vezetése, illetve a baloldali többség (az MSZP-SZDSZ koalíció) ugyanakkor megakadályozta az ügy napirendre vételét, így elmaradt a kerület kezdeményezése az ügyben. Éppen emiatt Molnár Gyula XI. kerületi szocialista polgármester sem köteles felterjesztésben fordulni a fővároshoz a metró átépíttetése miatt.

Nem időhúzásról van szó

Molnár egy korábbi XI. kerületi testületi ülésen - ahol az Index tudósítója is jelen volt - elmondta, támogatja a virágpiacig való meghosszabbítást, de csak akkor, ha megtörténik az első kapavágás az Etele és a Bosnyák tér közötti vonalon. Addig ugyanis bármiféle nyomvonal-módosítás csak hátráltatná a beruházást.

A Fidesz szerint azonban szó sincs hátráltatásról. Javaslatuk azért is időszerű lenne, tette ehhez hozzá Kupper András, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője -, mert a Fővárosi Közgyűlés éppen csütörtökön tárgyalja a metró meghosszabbított nyomvonalának engedélyokiratát. Ez azt jelenti, hogy a korábban csak az Etele tértől a Keleti pályaudvarig tervezett szakasz meghosszabbodik, és a Bosnyák térig jutna el. Mindez újabb tervezési, engedélyezési procedúrákat igényel.

Kupper szerint a hosszabb, módosított nyomvonal kapcsán nyugodtan dönthetne a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy tervezzék meg az új metrót Budaörsig. A Fidesz tehát nem az időt húzná, hanem az amúgy is húzódó beruházás során vet fel újabb szempontokat.

Gulyás László, a négyes metró építéséért felelős projekt iroda vezetője az üggyel kapcsolatban az Indexnek elmondta: szó sincs a négyes metró áttervezéséről, illetve arról, hogy újra kellene a metró engedélyeztetését elkezdeni.