Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója elmondta, hogy a Bamco és a DBR között, a konzorcium többlet-követelései miatt kirobbant botrány hamarosan megoldódik. Ezzel kapcsolatban annyit mondott: szeretnék elkerülni, hogy választott bíróság döntsön az ügyben, inkább megegyeznének a konzorciummal.
A francia, német, osztrák és magyar tagokból álló Bamco konzorcium az elmúlt másfél évben mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, 37 milliárd forintot kérve. A DBR viszont ennek csak a töredékét találta jogosnak.
Miután megkapják az engedélyt, a pajzsok elindulnak a Gellért téri állomásig, de ott újra leállnak, arra az időre, amíg az állomás belső falazatát meg nem építik, ugyanis így szeretnék elkerülni, hogy a Műszaki Egyetem CH épülete tovább süllyedjen.
A nemrégiben kinevezett igazgató szerint eltúlozzák a Duna alatti fúrás veszélyességét. Mint mondta, a fúrópajzsokat úgy alakították ki, hogy a víz nem tud betörni a gépekbe. Ettől függetlenül készenlétben tartják a fagyasztógépet és ha szükség lesz rá, akkor használják is majd: a gép segítségével folyékony nitrogént fecskendeznek a földbe, ami azonnal megfagyasztja azt, így könnyítve meg a földmunkákat.
A metró a többi helyszínen normális ütemben épül, mondta Klados Gusztáv, aki megjegyezte, hogy az igazi gondok nem az megépítéssel, hanem a rendszer üzembe helyezésével lehetnek. Ezzel kapcsolatban annyit közölt, hogy majdnem egy évig is elhúzódhat, mire megfelelően letesztelik a vezető nélküli metrókat, az elektronikai- és számítástechnikai rendszert.
Az igazgató szerint az 517 milliárd forintos költségvetésű 4-es metró 2011 végére átadható lesz.