További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A demonstrálók ezt követően a főpolgármesteri hivatal elé vonultak, ahol Legin István, a szervezet egyik tagja felolvasta sérelmeiket és kijelentette: választ várnak arra, "hol van a pénzünk, amiből utakat kellene építeni, a kátyúkat tartósan kijavítani, vagy a tömegközlekedést európai szintre emelni". Közölte: a főpolgármesternek átadandó petíciójukban olyan alternatív megoldást írnak le, amelyet az adatvédelmi biztos sem kifogásol.
A petícióban leírják: az autósoknak a fővárosban olyan területeken is fizetniük kell, ahol ezt a forgalom nem indokolja. Véleményük szerint a fizető övezetek többségét üzemeltető Centrum Parkolási Kft. tevékenysége során "számos esetben törvénytelen eszközöket alkalmaz", a parkolási társulások ügyfélszolgálata "alkalmatlan feladata ellátására".
A Demszky Gábornak címzett petíciót Pásti Imre, a forgalomszervezési alosztály vezetője vette át. Elmondta: fontosnak tartják, hogy folytassák a párbeszédet a civil szervezettel, és erre még pénteken sort kerítenek. A fővárosban 550 ezer gépjárművet tartanak nyilván, a motorizáció nő és egyre kevesebb a közterületi férőhelyek száma. Hosszú távú koncepciót készítenek a parkolás átfogó megoldására és a fővárosnak az a törekvése, hogy egységes legyen a parkolási rendszer Budapesten - közölte.
|