A tervek szerint hétfőn lépett volna életbe a MÁV kísérleti jelleggel felállított peronzárja a Nyugati pályaudvaron, azonban azt tapasztaltuk, hogy még kedden sem állta az utasok útját a kerítésnél a jegyellenőrző.
Mint azt korábban megírtuk, a bevételkiesés ellen küzdve és az utazási kultúra megváltoztatása érdekében körülbelül másfél méter magas kerítéssel választják el a Nyugati pályaudvar elővárosi vágányait (1-9-ig) a többitől. Az utasok a vonatokat a peronok elején kialakított 14 kapun keresztül közelíthetik majd meg, a kapuknál a jegyeket a MÁV munkatársai ellenőrzik.
Augusztus eleji állapot
A korábban nyilvánosságra hozott határidő szerint augusztus 21-től lépett volna életbe az új rendszer, a jelek szerint azonban még bárki felszállhat a vonatokra anélkül, hogy a vasutasok már az állomáson a jegyét kérnék.
A MÁV Rt. Kommunikációs Igazgatóságától azt a tájékoztatást kaptuk, hogy valóban csúszik pár napot az üzembe helyezés. A rendszer főpróbája "augusztus 21-éhez képest néhány nappal kitolódott, mert a MÁV hiánypótlásra szólította fel a kivitelezőt". Az Index úgy tudja, hogy apróbb javításokra van még szükség a fémkerítésen, és az engedélyek beszerzése is késik, a műszaki átadás ezek rendezése után, várhatóan néhány napon belül, még ezen a héten lezajlik.
A tervezett peronzárral kapcsolatban egyébként sokan kifogásolták, hogy a kerítések miatt nem tudnak az utasok elbúcsúzni hozzátartozóiktól, az idősek egyedül bajlódhatnak majd csomagjaikkal, és a MÁV üzletszabályzatában foglaltak amúgy is ellentmondanak a lépésnek. Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője erre korábban azt nyilatkozta, hogy lesznek akik ellenőrzik a jegyeket és lesznek, akik segítenek a csomagok elhelyezésében, az üzletszabályzatot pedig módosítani fogják.