Vajda nem nyúlna a piros heteshez

2005.11.09. 12:17
Bár a szakma ellenezte, Bánsági György javaslatát fogadta el a fővárosi városüzemeltetési bizottság, ami szerint a Kelenföldi pályaudvarról nem két gyors járat közlekedne. A döntést Vajda Pál főpolgármesterhelyettes is rossznak tartja.

Szakmailag elhibázottnak tartja Vajda Pál a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának hétfői a döntését, amely szerint decembertől az Etele térről átkerül a Bornemissza térre a piros 7-es autóbusz végállomása; a főpolgármester-helyettes egy szerdai sajtóbeszélgetésen közölte, hogy a kérdés újratárgyalását kezdeményezi.

A fővárosi bizottság hétfőn határozott a 7-es buszok útvonalának átszervezéséről, az új menetrend decembertől lépne életbe. Az ülésen Bánsági György (MSZP) kezdeményezte, hogy a főpolgármester-helyettes által javasoltakkal ellentétesen a 7-es gyorsbusznak a Bornemissza téren, a 73-asnak pedig az Etele téren legyen a végállomása. Érvelése szerint így a Bornemissza tér is gyorsjárati kapcsolathoz jutna, s ez a térség számára előnyös lenne.

Szakmai konszenzus volt

Vajda Pál szerint viszont a politikustársa jó szándékú módosításával megbontanák a 7-es buszhálózat összehangolt közlekedési rendjét. Ahhoz, hogy a módosítás alapján átalakítsák az egész hálózatot, több 10 millió forintos kiadásra kényszerülne a BKV, amely amúgy is pénzszűkében van.

A főpolgármester-helyettes közölte azt is, hogy képviselőtársai félreértelmezték előterjesztésének azt a részét, amelyben a 7-es buszok közlekedését segítő útfelújítási, forgalomszervezési feladatokat sorolta fel. A Csömöri út mellett ugyanis a Drégelyvár utca egy részének a felújítását indítványozta, s nem a felüljáró rekonstrukcióját, ami néhány éve már megtörtént.

Bánsági György javaslata ellen foglaltak állást a bizottsági ülésen a BKV Rt. képviselői, illetve a 7-es átszervezésének ötletgazdája, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) is.

Szakmailag Bánsági ötlete azért kifogásolható, mert ha más-más vonalon járnak a fekete és a gyorsjáratok, akkor a buszok nem egyeneletes időközönként követnék egymást, hanem előfordulna, hogy egyszerre két gyors busz érkezik a megállóba, vagy 15 percig egy sem.