Krisztina
18 °C
24 °C

Demszkyhez fordulnak a halálsarok ügyében

2008.07.14. 13:26
Vizsgáltassa ki a főpolgármester, miért történik kéthavonta súlyos vagy halálos baleset az újbudai "halálsarkon", a Karinthy Frigyes út és a Budafoki út kereszteződésében, mondta Rétvári Bence, a KDNP képviselője.

Legutóbb júniusban történt a két út találkozásánál halálos baleset, amelyben hárman vesztették életüket - közölte az országgyűlési képviselő. Május 11-én négyen sérültek meg, amikor két autó rohant egymásba a Budafoki úton. 2007. október 10-én egy motoros és egy autós ütközött a kereszteződésben.

A kereszteződésben több mécses és emléktábla is található - köztük egy biciklis futáré -, ezeket az itt elhunytak emlékére helyezték el.

Bár a biciklisek által csak "puff"-sarokként emlegetett csomópontban, a Karinthy Frigyes úton van egy balra kanyarodást tiltó tábla, annak rendelkezését az autósok megszegik. Ez is okozza, hogy sok a baleset - hangoztatta Rétvári Bence.

Az autósok az úttestre felfestett biciklisávot sokszor kanyarodó sávnak vagy parkolásra használják, ezzel veszélyeztetve a kétkerekűek közlekedését. Korábban a rendőrök folyamatosan ellenőriztek itt, akkor csökkent is a balesetek száma.

A további halálos balesetek megelőzése érdekében a képviselő  interpellációt nyújt be. Ebben arra kéri Demszky Gábor főpolgármestert, hogy biztosítsa a folyamatos rendőri jelenlétet és a kerékpársávok védelmét a kereszteződés környékén.

Rétvári Bence szerint a szakembereknek az itteni közlekedést is figyelembe kellene venniük a Móricz Zsigmond körtér közlekedésének újratervezésénél, ezért azt kéri: a főpolgármester a XI. kerülettel együttműködve hozza meg a döntést.

A főváros szerint nem a forgalomszervezés a hibás

A baleseti okok rendőrségi vizsgálatát saját hatáskörben is kezdeményezheti KDNP újbudai országgyűlési képviselője, felesleges a főpolgármesterhez interpellálnia, reagált közleményben a főváros. A főváros szerint a balesetek nem a rossz forgalomszervezésből, hanem a szabályok be nem tartásából adódnak. A baleseti vizsgálatok többségénél kiderült, hogy a közlekedők a közúti táblák, jelzőlámpák utasítása ellenére nem tartották be a szabályokat - áll a közleményben.