A korábban bejelentettel ellentétben január 1. helyett legkorábban 2007 augusztusában lesz lezárva a Szabadság híd - tudta meg az InfoRádió. Városházi források szerint ennek az az oka, hogy bár a híd felújítására rendelkezésre áll forrás, a metróépítés csak később jut abba a fázisba, hogy a két beruházást összehangoltan, egyszerre el lehessen végezni.
Mint azt az InfoRádió a DBR Metró Projektigazgatóságon megtudta, a korábban bejelentett dátum csak egy előzetes becslés volt, még nem álltak rendelkezésre a konkrét tervek. Az Indexnek Gulyás László, a projektigazgatóság vezetője megerősítette, hogy "miattuk" zárják le várhatóan csak augusztusban - ez a legkorábbi időpont - a hidat, de a lezárásról a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya dönt.
Csak most készült el a felszíni rendezési terv
Az átfogó felszíni rendezési terv csak mostanában készült el, és az állomásokon kívül még 16 olyan beruházást is tartalmaz, amelyet csak akkor valósítanak meg, ha lesz rá pénz. Ide tartozik többek között hét mélygarázs építése, például a Budaörsi úti kijáratnál, a Tétényi úti, a Bocskai úti, a Gellért téri és a Baross téri megállók közelében.
Az InfoRádió értesülése szerint a teljes, átfogó terv elemei közül novemberre szemelgetik ki azokat, amelyekre forrást lehet biztosítani, és ekkor fogadja el a közgyűlés az azokra vonatkozó engedélyokiratokat. A döntés után indulhat a pályáztatás, amelynek eredményeként várhatóan csak az év második felében kezdődhet el a kivitelezés a Szabadság hídnál.
Perel egy társasház
Gulyás László megerősítette az Indexnek azt a hírt, amely a HVG-ben jelent meg, miszerint egy társasház pert indított a metró ügyében. A gellérthegyi lakóház a közlekedési főfelügyelet döntését támadta meg a bíróság előtt. A bíróság helyt adott a panasznak, és utasította ezért a főfelügyeletet, hogy új eljárást folytasson le. Az engedélyezési eljárás során ugyanis ügyfélként kell kezelni a szóban forgó társasházat. Gulyás László szerint a jogi vita várhatóan nem érinti érdemben a metróépítést.