Kutyaszaros cipők az óriásplakáton

2005.09.06. 11:59
Kutyaszar elleni kampányt indított Demszky Gábor, aki szerint ennek a kampánynak két lába van. Az egyik lába az, hogy pénzt lehet osztogatni, a másik pedig, hogy kutyákkal lehet fényképezkedni.

Félretéve az erőltetett dolgokat, Demszky Gábor tényleg kampányt hirdetett a kutyaszar ellen. És tényleg pénzt is osztogat. Persze azok a szabad demokrata-szocialista vezérlésű kerületek, amelyek részt vesznek a szarkampányban, mintha többet kapnának, mint a jobboldaliak, de az is lehet, hogy a jobboldaliak eleve nem pályáztak, vagy feltétlenül sokkal kevesebb pénzt akartak.

A lényeg, hogy Demszky hosszú főpolgármesteri évei alatt immár többedszerre hirdeti meg a kutyaürülék elleni akciót, osztogatnak majd például szarszedő zacskókat, háromszázmillió forintot pedig célzottan költenek az út- és járdatisztításra. Emellett a kerületeknek osztogatnak pénzt, a Terézváros, a II. kerület és az Erzsébetváros például elég sok pénzt kapott, 26 millió forintot, de a Józsefvárosnak is jutott kábé ötmillió (itt egy civil szervezet is ugyanennyit érdemelt ki). A pályázaton járdatisztító gépek vásárlására lehetett pénzt szerezni, de osztottak "pénzt" kutyafuttatók, kutyaitatók létesítésére is.

A főpolgármester szerint négyszázezer kutya él Budapesten, de ezeknek csak a felét regisztrálták. A kutyatartóknak a főpolgármester szerint tekintettel kellene lenniük a többi városlakóra. "Először tehát a fejekben kell rendet tenni, és csak azután lehet az utcán" - tudtuk meg. Naponta 40 tonna kutyapiszkot hullatnak el a városban - tette hozzá Demszky.

A Fidesz vizsgálatot kezdeményez
A fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció üdvözli, hogy a főváros 15 év után végre megpróbál tenni valamit a kutyapiszokkal teli utcák, parkok ellen, de sajnos nem a tényleges tevékenységre költik a pénzt, hanem megint PR-ra. A kampány egész éves keretösszegének majdnem fele - 80 millió forint - a kommunikációra megy el. Sajnos mostanában sok PR-cég ólálkodik a főváros körül, így egyre több a gyanús szerződés, milliókat szórnak el reklámra - írja az Indexhez eljuttatott közleményében Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz frakcióvezető-helyettese, aki hozzátette: "A kutyapiszok elleni kampány PR szerződésével is megkerülte a főváros vezetése a közbeszerzési eljárást, és civil szervezetekre vonatkozó eljárással osztotta ki a profitorientált PR-cégeknek a pénzt. A Fidesz vizsgálatot kezdeményez az újabb PR botránnyal kapcsolatban."

Demszky szerint nemcsak pénzt osztogatnak, hanem kampányolniuk is kell, és a főpolgármester ki is használta az alkalmat. Míg a környezetvédelmi minisztérium helyettes államtitkára beszélt, ő inkább lelépett a pódiumról és elkezdett kutyákat simogatni, spontán megjelent öreg nénikkel fényképezkedni. Persze a fotósok utánavetették magukat, és a fenntartható fejlődésről szónokló (valószínűleg téves beszédet felolvasó) környezetvédelmi államtitkár-helyettessel már a kutya sem törődött.

Demszky közben a Nyugatinál leleplezte az egyik "demonstratív eszközt", amit a főváros kitalált a kampányban. Olyan cipőket erősítettek fel egy óriásplakát helyére, amelyek kutyaszarral voltak bekenve. A hatalmas cipőösszeállítás a kutyatulajdonosokat hivatott jobb belátásra bírni. (Egyébként érdekes, hogy a sajtótájékoztatóra megtisztultak a Nyugati forgó órája körüli szökőkútoszlopok. Az illegálisan kitett hirdetések eltűntek, és egészen szépnek tűntek a fémhengerek, amelyek valószínűleg a nyolcvanas években néztek ki így utoljára.)