További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Index már korábban is beszámolt a BA terveiről, amelyek kapcsán most Chris Woodruff vezérigazgató elmondta, a pályázatot május elején, közepén kiírhatják a taxisvállalkozás kiválasztására, és júliustól egységes szabályozással, garantált és jobb minőségű szolgáltatást nyújthatnak a repülőtéri utasoknak.
Az új, várhatóan csütörtökön elfogadandó fővárosi rendelet után bizonyos átmeneti időszak azért lesz, amíg a végleges helyzet ki nem alakul, derült ki a keddi sajtótájékoztatón.
Woodruff abban is bízik, hogy a jövőben olcsóbb lesz a Ferihegyről való taxizás a városba, és a reptéri taxisok esetében a jövőben legalább egy nyelv tudását is megkövetelik majd. Szintén fontos, hogy legyenek a mozgáskorlátozottak számára alkalmas taxik a repülőtérnél, tette hozzá a brit érdekeltségű cég vezérigazgatója.
És a maffia?
Arra az újságírói kérdésre, hogy a mostani szabályozás a maffia ellenére, 16 éves hiábavaló próbálkozások után lép életbe, Tiba Zsolt fővárosi főjegyző elmondta: "tudjuk, hogy komoly érdekeket sértünk ezzel, de gyorsan cselekszünk, és két hét alatt, az egyeztetés után rögtön beterjesztettük a javaslatunkat a Fővárosi Közgyűlés elé". Tiba szerint széleskörű támogatás övezi a rendeletmódosítást.
Ennek kapcsán Demszky Gábor kiemelte, hogy a főváros csak a kereteket teremti meg a rendeletmódosítással, a kereskedelmi kamara támogatja elképzeléseiket, de a vállalkozóknak, a cégeknek ezután maguknak kell megteremteniük a rendet. Elhangzott, hogy a Gazdasági Versenyhivatal is egyetért azzal, hogy a jövőben egyetlen taxiscég működjön Ferihegyen.
Demszky elmondta, hogy Ferihegyre évente 8 millió utas érkezik - ezt Woodruff is megerősítette. A főpolgármester szerint tavaly 20-25 százalékkal nőtt a légiforgalom Budapesten. Éppen ezért fontos, hogy az ideérkezők első benyomása kedvező legyen, ezért kell a taxisok helyzetét szabályozni.
Gyorsvasutak egymás hegyén-hátán
Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy idén ősszel, szeptembertől megindul a gyorsított vasúti közlekedés Ferihegy és a Nyugati pályaudvar között. Ez azt jelenti, hogy a Szemeretelepnél lévő vasúti megállón túl létesítenek egy megállóhelyet a meglévő vonalon, és így a Ferihegy 1-es terminál személyforgalmát közvetlenül vihetik a Nyugatihoz, a Ferihegy 2-re érkezőket pedig a MÁV kisbuszokkal szállítja az 1-es terminálhoz közeli vasúti megállóhoz.
2009-ig pedig egy külön vonalon közlekedő gyorsvasút kiépítését tervezik, tudtuk meg a Budapest Airporttól. Ez szintén a Nyugatit és a Ferihegyi repteret kötné össze, de nem a meglévő MÁV-vonalon.
A BA tervei szerint öt éven belül évi 12 milliós forgalmat bonyolít majd le, és "ezzel Ferihegy a régió első számú repülőterévé fog válni". "Garantálni akarjuk a jobb szolgáltatást, hiszen Budapest számára sem mindegy, milyen a repülőtérre érkező évi mintegy 8 millió utas első és utolsó élménye a városról és Magyarországról" - hívta fel a figyelmet Chris Woodruff, Demszky Gáborhoz hasonlóan.