További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Átdolgozták az óbudai Hajógyári-szigetre tervezett fejlesztéseket a fővárosi önkormányzatnál, pontosabban a Városháza arra szorította a privatizált terület új tulajdonosát, hogy kisebb fejlesztéseket valósítson meg a korábban tervezettnél, mondta Demszky Gábor keddi sajtótájékoztatóján.
A környezetvédők tiltakoznak
Mint ismeretes, az Óbudai-szigeten felvázolt tervek ellen több környezetvédelmi szervezet is tiltakozott korábban, és emiatt a Fővárosi Közgyűlés elnapolta a kérdés érdemi megvitatását márciusban.
A főpolgármester most - korábbi kijelentéseit részben megismételve - elmondta, kevesebb szállodai szoba, kisebb konferencia-központ és eleve kevesebb beépített terület lesz a sziget déli részén, ahol most is gyárterület található.
Demszky hangsúlyozta, hogy a 400 milliárd forintos összértékű projekt 35 százalékos beépítéssel kell, hogy számoljon, az eredeti 10 ezres helyett csak 3,5 ezres konferenciaközpont lehet, és a befektető vállalta, hogy a kivételes régészeti kincset, Hadrianus római kori palotáját is feltárja.
Alagutat is építenek majd
A befektető mindemellett kiszélesíti és korszerűsíti a két meglévő hidat és alagutat is épít a szigetre, ahol kaszinók, sport- és szórakoztatási létesítmények, wellness-központ, apartmanházak és szállodák is épülnek majd.
Az alagút a Bogdáni út folytatásaként épülne meg a Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatási szerint, az Árpád-hídról viszont még nem biztos, hogy megépül egy közúti kapcsolat, legalábbis ez derült ki Demszky szavaiból.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a sziget zöldterületeit nem érintik a fejlesztések, és a Sziget Fesztivál továbbra is itt bonyolódhat le. Új közúti és HÉV-csomópontokat is kialakítanak az elképzelések szerint. A közcélú beruházások összege meghaladja a 14,5 milliárd forintot - ezt a befektető magára vállalta -, tette hozzá Demszky. Kiderült, hogy a befektető árvízvédelmi munkákat is elvégez majd a területen.
A terület rendezéséről a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén döntenek majd.
Városrehabilitáció Angyalföldön
Szintén a Fővárosi Közgyűlésnek kell döntenie arról, hogy az önkormányzat támogatja-e a XIII. kerülettel közös projekt, az angyalföldi szociális városrehabilitáció megkezdését.
A rehabilitáció célterülete a Lehel utca-Dózsa György út-vasútvonal-Bulcsú utca által határolt régió, ahol nagyon magas a szegények, az inaktívak, a munkanélküliek, az időskorúak aránya. Demszky Gábor szerint a roma népesség részaránya ebben a körzetben eléri a 20 százalékot.
A beruházásban 2010-ig fővárosi támogatással öt önkormányzati ingatlant szanálnának, összesen 770 millió forintból. Felépülne egy 54 lakásos bérház, ennek költsége 700 millió forint. További 655 millió forintot tesz ki a közterület-rendezés és körülbelül 21 ezer négyzetméter út és járda felújítása.
A városrehabilitáció során Lőportár köz néven új utcát hoznának létre, illetve a Vágány utca egy szakaszát is megépítenék.