A tervek szerint a két villamos meghosszabbítása, vonalának felújítása, új villamosok beszerzése 2009-ben kezdődne és 2011 végén fejeződne be. Az 1-es villamost átvezetik a Lágymányosi hídon a Budafoki útig (ez 1 kilométerrel hosszabb pályát jelent), a 3-ast pedig a Soroksári úton a HÉV Pesterzsébet felső megállójáig (ez 720 méter új pályát jelent).
Wintermantel Zsolt fideszes képviselő bírálta a tervet, véleménye szerint az 1-es villamos meghosszabbítása nem ér sokat, ha nem viszik el legalább a Fehérvári úton közlekedő villamosokig. A 3-as villamost pedig szerinte érdemesebb lenne a Török Flóris úton a Topánka utcáig, Pesterzsébet városközpontjáig vezetni, mert így sokkal több utas használná.
A Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője szerint az 1-es villamos Budafoki úti ideiglenes végállomásával kapcsolatban 750 millió forint pazarlásra készül a főváros, hiszen a vonalat mindenképpen továbbviszik majd, és akkor nem lesz szükség rá.
Az 1-es villamossal kapcsolatban Becker László metróbiztos válaszolt, aki szerint a Fehérvári útig, sőt az Etele térig tartó meghosszabbítást tervbe vette a főváros, de a hiányzó szakasz engedélyeihez környezeti hatástanulmány kell még, és a civil egyeztetési folyamatot is végig kell vinni, ami évekig tarthat. Az egyes (Budafoki útig tartó) ütemre megvannak az engedélyek, ott a beruházás elkezdődhet.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a 3-as villamossal kapcsolatban elmondta, hogy az erzsébeti városközpont közlekedését majd a 2-es-30-as villamos meghosszabbítása fogja megoldani. A projektekről szólva hangsúlyozta, hogy ha bármely elemét most megváltoztatnák, akkor az uniós támogatás kerülne veszélybe.
A közgyűlés végül két fideszes módosító indítványt is elfogadott (az ellenzéki és az SZDSZ-es képviselők támogatásával) arról, hogy megvizsgálják a 3-as villamos Topánka utcai alternatív nyomvonalát, valamint hogy augusztusra készüljön előterjesztés az 1-es villamos Fehérvári útig tartó meghosszabbításáról.