Több évet csúszhat az M0-ás híd átadása
A gazdasági minisztérium ugyanakkor a kereset elutasításában bízik. Mihályi Miklós, a tárca közlekedési főosztályának vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy ha a bíróság helyt ad a keresetnek, akkor új környezetvédelmi engedélyt kell készíteni, s ez 2-3 évvel visszavetheti az új híd építését. Ha viszont hatályban marad az engedély, akkor már csak a környező településekkel kell megegyezni az autóút nyomvonaláról. Szigetmonostor, Budakalász, Üröm és Pilisborosjenő csak feltételekkel járul hozzá az útépítéshez. Eddig egyedül Ürömmel sikerült megegyezni, amelynek eredményeként több mint egy kilométeren keresztül alagútban fut majd az M0-ás. Mihályi Miklós szerint a tárca egy hónapon belül dűlőre jut a többi településsel is.
Bár az autópálya és a híd sorsa még bizonytalan, Budakalász térségében már épül egy felüljáró, amely a Szentendrei utat keresztezi. A közlekedési tárca nyilatkozata szerint a felüljáró nem tartozik az M0-áshoz, csupán a 11-es út közlekedési kapcsolatait javítja a körgyűrű nyomvonalától hozzávetőleg egy kilométernyire.