Kidobók fenyegetik a panaszkodó vendégeket

2004.06.17. 15:23
Lehet, hogy tovább rontunk helyzetünkön, ha egy szórakozóhelyen "epekeserű dühbe" gurulunk a csapnivaló kiszolgálás miatt. Az Index Fogyasztóvédelmi GMK-ját felkereső panaszosokat kis híján megverték az egyik Akácfa utcai szórakozóhelyen. Igaz, nem ismerték a Karinthy-trükköt.
"Ezen étterem ételeinek, italainak kiváló minősége, az ízléses tálalás, a felszolgálók készsége és udvariassága a legmagasabb igényeket is kielégítheti, és minden tekintetben méltó vendéglátóiparunk hírnevéhez. Hálás köszönettel" - írt be egyszer a legenda szerint Karinthy Ferenc a Dunakanyar egyik vendéglőjének panaszkönyvébe, miután "epekeserű dühbe" gurult a felszolgálás lassúsága, az ételek és az italok minősége miatt. Hamarosan négy pincér sürgölődött körülötte és a történet boldog véget ért: az író elégedetten és jóllakottan távozott, búcsúzóul még a szakács is kikukkantott a konyhából és bizalmasan felé kacsintott.

Töltsétek ki a lakcím rubrikát is!

A Karinthy-trükköt nem ismerő vendégek egy órája söröztek az Akácfa utcai szórakozóhelyen, amikor egy pincérnő udvariasan megkérte őket arra, hogy üljenek át egy másik asztalhoz. Fél óra elteltével az ablak mellé, hosszúlábú székre tessékelték őket, majd alig negyed óra múlva zártkörű rendezvényre hivatkozva innen is felállították a vendégeket. Sörüket a pultnál megihatták volna, de ott már annyian voltak, hogy csak szorosan egymáshoz kellett volna préselődniük.

A viszontagságos sörözést a pultos lánytól elkért vásárlók könyvében kívánták megörökíteni. Nyomban megjelent az erősen ittas tulajdonos két biztonsági ember társaságában. "Töltsétek ki az egész oldalt, ne feledkezzetek meg a lakcím rubrikáról sem!" - fenyegetőztek, és kilátásba helyeztek egy "személyes megkeresést" a nézeteltérés családi körben történő tisztázására. A vendégek inkább abbahagyták a bejegyzés írását, és elhagyták a szórakozóhelyet.

Kevesen veszik a fáradságot

A panasszal élők nem kötelezhetők arra, hogy nevüket és lakcímüket beírják a vásárlók könyvébe, mondja az Indexnek Kathy Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. Igaz, ezzel lemondanak arról a jogukról, hogy "a bejelentés elintézéséről" harminc napon belül írásban választ kapjanak, bár a szórakozóhely üzemeltetőjét vélhetően nem a panaszosok esetleges jogvesztése háborította fel.

Annál is inkább, mert a panaszt a név és lakcím beírása nélkül is ki kell vizsgálni, bár így akár a konkurencia is szórakozhat egy vétlen vállalkozóval. Marad a személyes bejelentés a fogyasztóvédelmi felügyelőségnél, de erre, egy napot aludva a történtekre, viszonylag kevesen veszik a fáradságot.

És a Karinthy-trükk sem terjedt még el széles körben.

Minden a vásárlók könyvéről
A bejelentés első példányát az üzlet vezetője a vállalat, illetőleg a szövetkezet vezetőjének a magánkereskedő az önkormányzat illetékes szakvizsgálási szervének továbbítja.
A bejelentő a bejelentés elintézéséről legkésőbb 30 napon belül írásban tájékoztatást kap. Ha az elintézés módjával nem ért egyet, vagy azt nem tartja kielégítőnek panaszával az intézkedő felettes szervéhez fordulhat.
A vásárlók könyvét az üzletben könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni, illetve felhívásra át kell adni. A vásárló a Vásárlók könyvét az üzlet dolgozóinak megkérdezése nélkül bármikor elveheti és abba az üzlet, illetőleg a vállalat munkájával kapcsolatos közérdekű bejelentését, javaslatát, panaszát és egyéb észrevételét bejegyezheti.
Az üzlet vezetője köteles gondoskodni arról, hogy a Vásárlók könyve mellett használható írószer legyen.
Ez a zsineggel lezárt lepecsételt vásárlók könyve 25x3 lapot tartalmaz.

Forrás: Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség