További Belföld cikkek
- Embercsempész balesetezett Budaörsnél az autópályán
- Meghalt a kiskunhalasi kórház egyik főorvosa
- Visszahívta az Aldi népszerű élelmiszerét a Nébih
- Tüntetés miatt korlátozzák a forgalmat az egyik magyar autópályán
- Nem működik a lift egy újpesti kórházban, az ápolók cipelik fel a betegeket az emeletre
Többször is a Megváltót emlegette a budapesti gettó felszabadulásának hatvanadik évfordulója alkalmából megrendezett január 18-i emlék-istentiszteleten Gyurcsány Ferenc, írja a Magyar Nemzet. A kormányfő teológiai tévedése a lap értesülései szerint többeket felháborított, megnyitóbeszéde az elmúlt egy hétben folyamatos vitatéma volt a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségében (Mazsihisz) is.
"Mire rendelt a Megváltó, a sors milyen utat rendelt nekünk", kezdte ünnepi beszédét Gyurcsány. A Mazsihisz egy, a neve elhallgatását kérve nyilatkozó ismert vezetője szerint nem maradhat visszhang nélkül a kormányfő "hatásos, de súlyosan téves" előadása, írja a Magyar Nemzet. A lap szerint többeket is sértett, hogy Gyurcsány egy olyan vallás hívei előtt beszélt a Megváltóról, amelyik vallás még csak várja annak az eljövetelét.
A Magyar Nemzetnek nyilatkozó Mazsihiszes vezető szerint a zsidóság a sorsszerű rendeléseket nem a Megváltóhoz, hanem a Teremtőhöz köti. Hasonlóan súlyos hiba volt, amikor Gyurcsány a szombat este gyertyát gyújtó és a Megváltóhoz imádkozó zsidókról beszélt.
A Magyar Nemzetnek név nélkül nyilatkozó zsidó vezető szerint a teológiai tévedéseknél súlyosabb, hogy Gyurcsány egyik utalása alapján úgy lehet vélni, a kormányfő szerint a zsidókat vallásuk, és nem származásuk miatt üldözték. Ez történelmileg nem így volt, keresztény vallású, de zsidó származású emberek ugyanúgy a holokauszt üldözöttjeivé váltak, mint a zsidó vallásúak.
Heisler András, a Mazsihisz elnöke védelmébe vette a miniszterelnököt. Mint mondta, az emelkedett hangú megemlékezésen üzenetértéke volt annak, hogy párt- és állami vezetők is megjelentek. A felekezeti vezető szerint Gyurcsány tévedései sem számítanak, beszédét nem teológialiag, hanem érzelmileg kell megítélni.