2900 tévéreklámmal, 108 óriásplakáttal az olimpiáért
A lap úgy tudja: február 15-e és március 8-a között zajló intenzív kampányra készült 21 reklámfilmet mintegy 2900 alkalommal adják le a televíziók. Az Országimázs Központ a Magyar Hírlapot arról tájékoztatta: a tévés kampány melélett a Mahír hirdetési felületein 108 plakáthelyen ugyancsak az olimpiát népszerűsítik.
Olyan, mint egy mosóporreklám
Az Országimázs Központ a Magyar Hírlapot arról tájékoztatta, hogy a Happy End 1999-ben közbeszerzési pályázaton nyerte el a kormányzati külső kommunikációs feladatokat, így törvényt szegnének, ha másra bíznák a munkát. A lap által megkérdezett televíziós csatornák illetékesei úgy vélték: nincs különbség egy mosópor és egy olimpiai játékokat népszerűsítő reklám között. Társadalmi célú hirdetésnek pedig csak az a közlendő tekinthető - érveltek a lapnak -, amelyben a reklámozott tárgy vagy szolgáltatás az állampolgárok számára ingyenes.
Ez az ötkarika nem az az ötkarika
A Fidesz nem kért engedélyt a Nemzetközi Olimpia Bizottságtól az olimpia jelképének használatához, mivel nem is használt azt - mondta a Magyar Hírlap érdeklődésére Deutsch Tamás ifjúsági és sportminiszter. A politikus szerint az olimpiai jelkép színe és paraméterei is kötöttek, márpedig a Fidesz által használt ötkarikai nem felel meg e szabványoknak. "Rossz az, aki rosszra gondol" - fogalmazott Deutsch Tamás.