Judit
2 °C
7 °C

A terelőelem is okozhatta a Concorde katasztrófáját

MTI
2000.08.04. 09:43
Megtalálták a múlt kedden Párizs mellett lezuhant Concorde egy terelőelemének darabjait a kifutópályán. Ennek ellenére, a szakemberek még mindig nincs teljes képük a katasztrófa folyamatáról, ezért az Air France szuperszonikus gépei továbbra sem repülhetnek. A terelőelem a Concorde futószerkezete (gumikereke) elé helyezett fémborítás, amely a kerekeket védi a kifutópályán útjába kerülő kisebb akadályoktól, és az is feladatai közé tartozik, hogy megvédje a hajtóművet az esetlegesen szétrobbanó kerék darabjaitól. A USA Today című amerikai lap szerint a szakértők azt vizsgálják, hogy a terelőelem levált darabjai átlyukaszthatták-e a hajtóanyagtartályt és ezzel kerozinszivárgást okoztak. Az újság úgy értesült, hogy Angliában Concorde-okon ezt az elemet egy 1993-ban bekövetkezett baleset után módosították, Franciaországban viszont nem. Az Air France szerint a British Airways által véghez vitt módosítás nem veszi elejét annak, hogy erős ütésre a terelő leváljon, mindössze azt szavatolja, hogy ilyen esetben egy darabban maradjon. Csütörtök délután a párizsi közlekedési minisztériumban a szerencsétlenség körülményeit vizsgáló szakértők repülési szakemberekkel tanácskoztak, de a történtekről eddig összegyűjtött ismereteiket a hatóságok nem találták elégségesnek ahhoz, hogy a francia Concorde-okat újraindítsák.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?