A terelőelem is okozhatta a Concorde katasztrófáját
Megtalálták a múlt kedden Párizs mellett lezuhant Concorde egy terelőelemének darabjait a kifutópályán. Ennek ellenére, a szakemberek még mindig nincs teljes képük a katasztrófa folyamatáról, ezért az Air France szuperszonikus gépei továbbra sem repülhetnek.
A terelőelem a Concorde futószerkezete (gumikereke) elé helyezett fémborítás, amely a kerekeket védi a kifutópályán útjába kerülő kisebb akadályoktól, és az is feladatai közé tartozik, hogy megvédje a hajtóművet az esetlegesen szétrobbanó kerék darabjaitól.
A USA Today című amerikai lap szerint a szakértők azt vizsgálják, hogy a terelőelem levált darabjai átlyukaszthatták-e a hajtóanyagtartályt és ezzel kerozinszivárgást okoztak. Az újság úgy értesült, hogy Angliában Concorde-okon ezt az elemet egy 1993-ban bekövetkezett baleset után módosították, Franciaországban viszont nem. Az Air France szerint a British Airways által véghez vitt módosítás nem veszi elejét annak, hogy erős ütésre a terelő leváljon, mindössze azt szavatolja, hogy ilyen esetben egy darabban maradjon.
Csütörtök délután a párizsi közlekedési minisztériumban a szerencsétlenség körülményeit vizsgáló szakértők repülési szakemberekkel tanácskoztak, de a történtekről eddig összegyűjtött ismereteiket a hatóságok nem találták elégségesnek ahhoz, hogy a francia Concorde-okat újraindítsák.