Jelentős késéssel közlekednek a vonatok a dél-balatoni vasútvonalon, miután a hajnali órákban a Szabadbattyán és Nagykanizsa között elromlott a távirányítással működő biztosítóberendezés – közölte a Mávinform.
Kora reggeli közleményük szerint állt a forgalom, az erre közlekedő vonatok utasai átlagosan 70-100 perc késésre számítsanak.
A MÁV Zrt. szakemberei azonnal megkezdték a hiba elhárítását, előreláthatóan a reggeli órákban tudják a berendezést megjavítani.
Egy Siófokon várakozó utas arról számolt be, hogy a 4.33-as vonat több mint egy órán át vesztegelt az állomáson, a MÁV dolgozói nem tudták megmondani az indulás időpontját. Az utasok egy része elhagyta a szerelvényt, néhányan kitartottak.
Közben a Budapest–Székesfehérvár vonalon is jelentős, 70-80 perces késések alakultak ki, mert a tárnoki állomáson egy vonat megrongálta a biztosítóberendezést. A menetrend szerinti közlekedés csak a déli órákra állhat helyre, írta Both Ferenc, a Mávinform sajtóügyeletese.
Az éjszakai vihar is több vasútvonalon okozott károkat. A Budapest–Kunszentmiklós–Tass–Kelebia vasútvonalon Kunszentmiklós–Tass és Soroksár között ugyanakkor még tart a vihar utáni kármentesítés.
A főváros felett átvonuló vihar miatt egy időre lezárt Nyugati pályaudvar újra indít és fogad vonatokat, és mostanra az esztergomi, a váci, a szobi, a ceglédi, a szegedi és a lajosmizsei vonalon is megindult a közlekedés.
Tápiószecsőnél egy embert halálra gázolt a vonat, emiatt a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon 40-50 perces késéssel közlekednek a vonatok, közölte Both Ferenc kora délután. A szerelvények a rendőrségi helyszínelés ideje alatt egyik vágányon sem tudnak közlekedni. Sülysáp és Nagykáta között jelenleg autóbuszok szállítják az utasokat. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon előreláthatólag 40-50 perces késésre lehet számítani.