További Belföld cikkek
- Vörösbe borul a Lánchíd vasárnap este, fontos problémára hívják fel a figyelmet
- Kigyulladt egy autószállító kamion az M7-es autópályán
- Megmozdult a föld Pest vármegyében
- Az Építési és Közlekedési Minisztérium feljelentést tett a műemlékvédelemről kitálaló főtanácsos miatt
- Számos munkavállalójától válhat meg az ELTE kancelláriája karácsonyig
Kimerülőben a garanciakeret
A HTC csődje miatt a Jorgos Travel sem tud fizetni |
,,Egyes hírek szerint kimerülőben a biztosítók kerete" - jegyezte meg kérdésünkre Kocsi Margit. A HTC kezdetben arra próbálta rávenni a Malévet, hogy az a technikai mellett pénzügyi segítséget is nyújtson a helyzet megoldásához, de a légitársaság ettől mereven elzárkózik.
Ibizán is rekedtek utasok
Nemcsak Görögországban, de a spanyolországi Ibizán is rekedtek olyan magyar állampolgárok, akiket a HTC. szállított külföldre - tudta meg a Külügyminisztériumban az MTI.
A Jorgos nem fizeti vissza a beszedett pénzt
A HTC csődje miatt elmaradt utak részvételi díját a Jorgos Travel nem tudja visszafizetni - jelentette be az utazási iroda. A Jorgos jogilag nem tud felelősséget vállalni a Pannon Airlines (PA) egyoldalú szerződésbontása miatt meghiúsult repülőutak elindításáért - állt még a közleményben. Emlékezetes, hogy az utazási botrányt az indította el, hogy a PA a HTC állítólag százmillió forintos tartozása miatt nem volt hajlandó hazaszállítani a kft. által szervezett utasokat.
A szerződéseket a HTC kötötte, a Jorgos csupán értékesítette az utakat, jutalék ellenében - állítja az utazási iroda. ,,A Jorgos vezetősége és tulajdonosai végezetül leszögezik: mindent megtesznek annak érdekében, hogy a HTC a megrendelt szolgáltatásokat teljesítse" - áll közleményük végén. Feltehetőleg nem kell erőszakhoz folyamodniuk, mivel a két cég ugyanazon tulajdonosok - jórészt a Szedleczky család tagjainak - kezében van.
Sorok az irodákban
Hétfő, fél három, a Jorgos Travel központi irodája a Károly körút 5. alatt. Ideges és reményvesztett emberek állnak sorba, hogy megpróbálják visszacsalni pénzüket a pult mögött ülő csinos, szőke lánytól. Ez persze hiábavaló próbálkozás. Akad, aki tisztában van ezzel, és ez az arcára is van írva, de van, aki reménykedik, és bizakodó mosollyal érdeklődik befizetett zsetonjai után.
- Legalább azt mondja meg, mikorra várhatok egy telefont, vagy valami értesítést? - kérdezi egy fáradt, negyvenes hölgy, de ezt sem tudják neki megmondani.
A legtöbben mindennemű felvilágosítás nélkül kénytelenek távozni. Egy fiatal pár hölgytagja kérdésemre elmondja, hogy már hónapokkal ezelőtt befizették a pénzt egy tunéziai utazásra, és most vissza akarják kapni. Bizakodó, szerinte biztosan hozzájutnak a pénzükhöz, de hogy mikor, azt nem tudja.
Egy harminc körüli férfi:
- Mit lehet erről mondani? A tegnapi hírekből értesültünk a dologról, már befizettük a pénzt... A telefon állandóan foglaltat jelez...
- Mit gondol, megtérítik a kárát?
- Nem tudom.
Egyelőre ez a helyzet, az emberek nem tudnak semmit, csak reménykednek. Egy bácsi, akin látszik, hogy nem minden évben engedheti meg magának a külföldi nyaralást, csak legyint, és elkeseredett arccal távozik az irodából.