Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

E-mail terjed a Nógrádi-balesetről

2000.10.31. 19:07
Futótűzként terjed egy e-mail Nógrádi László autóbalesetéről. A levelet a közlekedési miniszter szóvivője felháborítónak és nevetségesnek tartja, szerinte csúsztatásokkal és hamis vádakkal van tele. Közben a tragikus baleset a politika színpadán is nagy port kavart. A kék lámpa használatát szabályzó rendelet Kuncze Gábor szerint jó, csak nem tartják be. Állítása szerint a jelenlegi kormányban az államtitkároktól kezdve a főosztályvezetőkig mindenki kék lámpát használ. A kormány bejelentete, a megkülönböztető jelzések használatát újraszabályozzák.
Az október 28-án történt miniszteri balesetet feltáró e-mail futótűzként terjed, az Index több helyről is megkapta. Az írás szemtanúkra, rendőrökre és televíziós nyilatkozatokra hivatkozik.

A minisztérium szerint a levél nevetséges

Felháborítónak és nevetségesnek tartja a levelet Boros István a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium sajtófőnöke. A miniszter az árokparton ülve mondta a mentősöknek, hogy ne vele foglalkozzanak, hanem inkább a súlyosan sérült lánnyal. Nem érti, hogy a levél írója miért állítja azt szemtanúkra hivatkozva, hogy Nógrádi László követelte a mentősöktől, hogy őt szállítsák el a mentőhelikopterrel - hangsúlyozta.

Az Országos Sajtószolgálat közleményt adott ki, eszerint az első mentőautó 9.22-kor érkezett ki a baleset helyszínére. Az ő információik alapján riasztották a 10.05-kor a balatonfüredi, majd a budapesti helikoptert. A legsúlyosabbnak látszó sérültet - a csurgói lányt - a kiérkező mentőhelikopter a kaposvári kórházba szállította, míg a comb- és lábszártörést szenvedett húszéves fiút mentőautóval vitték a marcali kórházba. Az ő állapota a kórházba érkezés előtt hirtelen súlyosbodott, az intenzív osztálynak 10.50-kor adták át. A két sérült elszállítása után érkezett meg csak a budapesti helikopter, mely a minisztert és feleségét vitte az Országos Traumatológiai Intézetbe.

Az e-mail többek között azt is taglalja, hogy az Audi háromszáz méteres féknyomot hagyott. A sajtófönök mindössze fél méteres nyomról nyilatkozott, és szerinte az sem igaz, hogy a miniszteri autó "telibe kapta" a Trabantot. A két autó eleje ütközött össze, az Audi kétszer megpördült, és úgy kötött ki az árokban. Fizikailag elképzelhetetlen az is, hogy százötven méteren keresztül tolta maga előtt a roncsot - mondta.

Az Audi kizárólagos magyarországi importőre - mely neve elhallgatását kérte -, a rendőrségi nyomozás ideje alatt nem kíván nyilatkozni abban a kérdésben, hagyhat-e egy blokkolásgátlóval felszerelt A6-os Audi féknyomot.

A levélről már a rendőrség is tud

Egy ilyen e-mail akár vírust is terjeszthet, ezért ki sem szabad nyitni - mondta el Urbán Tamás, a rendőrség internetes részlegének vezetője. Amennyiben a levél valótlanságokat állít, akár nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás is megvalósulhat.

Túl sok politikus használ megkülönböztető jelzést

Kövér László, a FIDESZ elnöke túlzottnak tartja azok körét, akik jelenleg megkülönböztető jelzést használnak. A pártelnök az MTI-nek úgy nyilatkozott, megítélése szerint a hat közjogi méltóságot és a két védett minisztert kivéve nem indokolt, hogy mások is használhassanak megkülönböztető jelzéseket, kivéve a rendkívüli helyzeteket és a diplomáciai testületeket szállító konvojokat - fűzte hozzá.

Kövér László tudomása szerint a miniszterelnök már korábban utasította Pintér Sándor belügyminisztert, vizsgálja felül az 1996-ban Kuncze Gábor - akkori belügyminiszter - által aláírt, erre vonatkozó rendeletét.

A rendelet nem rossz, csak nem tartják be - mondta el az Indexnek Kuncze Gábor. Az akkori szigorítások nyomán az államtitkároktól és több minisztertől is visszavonták a kék lámpa használatát. Ha egy politikus késésben van, akkor arra van a mobiltelefon, hogy használja - folytatta. A megkülönböztető jelzés csak akkor megengedett, ha életek forognak kockán, és ezért egy miniszter a helyszínre is ki akar látogatni. Elmondása szerint a jelenlegi kormányban az államtitkároktól kezdve a főosztályvezetőkig mindenki kék lámpát használ.

A kormányülés utáni sajtótájékoztatón Borókai Gábor kormányszóvivő elmondta, a miniszterelnök felkérte a belügyminisztert, hogy a kormány következő ülésére készítsen előterjesztést a megkülönböztető jelzés kiadásának és használatának szigorítása érdekében.

A szabályozás várhatóan november végéig elkészül, tudta meg az MTI Felkai László, a belügyi tárca közigazgatási államtitkárától.

Futótűzként terjedő e-mail
,,Bizonyára hallottátok, hogy a közlekedési miniszter Audija nem messze tőlünk széttrancsírozott egy Trabit a benne ülő fiatal sráccal és leánnyal egyetemben. A fiú 21 éves volt, a kisebbik fiam barátjának öccse. Ifjú jegyespár. Meghallgattam a hírt a Kossuthon, aztán megnéztem a tv2-n, az RTL-en, végül az m1-en. Utána ma a kisebbik fiam beszélt az egyik volt osztálytársával, aki ma közlekedési rendőr, és az esetnél helyszínelt. A végső konklúzió megdöbbentő és elkeserítő!

Vagyis a tények:
A Trabant szabályosan haladt Boglár felől Fonyód felé. Hosszú kocsisor követte. Nem előzte meg senki, mert 60-as tábla és záróvonal védi a kanyarodni szándékozót ezen a veszélyes szakaszon. Már több száz méter óta lassított, kint volt az irányjelzője, balra szándékozott nagy ívben lefordulni a hetesről, ott, a kereszteződésben, ahol a záróvonal véget ér.
Az Audi irtózatos sebességgel végig előzte a gépkocsioszlopot. A forduló trabit telibe kapta. A 300! méteres féknyom alapján a zsaruk 165-180 km/órás ütközősebességet állapítottak meg. Az Audi 150 méteren maga előtt tolta a roncsot, a két szerencsétlen összezúzva kizuhant a roncsból a földre. Az Audi fejre állt. Működtek a légzsákok, a sofőr némi karcolást szenvedett, sokkosan nyilatkozott a tv2-nek is, a riporter kérdésére ő csak 130 km-es sebességet mondott. A miniszter agyrázkódást szenvedett, és eltört a jobb karja 3 helyen. Felesége az arcán sérült könnyebben.
Kisvártatva megjött a mentőhelikopter, amely a minisztert és nejét tanúk állítása szerint a helikopteres mentős tiltakozása ellenére, a miniszter követelésére a Kútvölgyibe repítette. A csurgói lányt a mentős követelésére végül mégis felvették, és letették Kaposváron a kórházban, ahol több műtéten esett át, állapota most is válságos. A rendőrök szerint nem fog életben maradni.

Jóval később megjött a mentőautó, és az összezúzott fiút Marcaliba vitte, ahol műtét közben meghalt.

Közben a helyszínre ért Sinkovics ezredes, megyei közlekedési főzsaru. A felvett helyszínelési jegyzőkönyveket begyűjtötte, zsebre gyűrte, és minden sajtónak, tv-nek azt nyilatkozta, hogy a vizsgálat szerint a trabantos szabálytalanul, irányjelző nélkül elébe fordult a megkülönbeztető jelzéseit szabályosan használó, nyolcvan kilométernél valamivel gyorsabban közlekedő Audinak. Szemtanúk állítása szerint nem használt szirénát, csak a kék fény villogott a tetején.
Este a minisztérium sajtószóvivője a tv-knek azt nyilatkozta, hogy a miniszter kifejezett kérése volt, hogy a trabantos párt vigyék helikopterrel, de a mentősök az ő állapotukat ítélték súlyosabbnak!!!

A tv2-ben és az RTL-en nyilatkozott egy óvatos, idősebb helybéli szemtanú, aki kimondta, hogy szabályosan, irányjelzővel fordult a Trabant.

Az éjjel ismeretlenek beverték az ablakait.

Ez Magyarország, a 2000. év végén."