Dobos tagadja a kisgazda sajtóvesztegetés tervét
További Belföld cikkek
-
Karácsony Gergely Ukrajna budapesti nagykövetével találkozott
- Benyújtották a 30 év alatti anyák szja-mentességéről szóló törvényjavaslatot
- A márciusi átlagnál nagyobb mennyiségű csapadék hullott le két nap alatt Hajdúnánásra
- Kisbéren és Vácott is fennakadások vannak az egészségügyben, több vizsgálatot is lemondtak
- Gáspár Győző után „Győzike” lesz Orbán Viktor zebrájának a neve
| |
|
Dobos szerint "a megyében nagyon kevés az olyan újságíró, aki szakmailag és etikailag megfelel a szakmában elvárható követelménynek". Mint állítja: "minden szerkesztőségben van olyan újságíró, amelyik jó pénzért bérmunkát vállal".
A megyei kisgazda elnök négy kategóriába sorolja a megyei sajtót: "felvásárolható", "pénzzel megvehető", "pénzzel erősen befolyásolható", "pénzzel befolyásolható". Dobos szerint Pénzzel befolyásolható például az Észak-Magyarország és a "központi médiák néhány helyi tudósítója", megvehető egyebek mellett a Déli Hírlap és a Miskolci Televízió. Két lapot és két rádióállomást pedig felvásárolhatónak tart.
"A politikai közhangulat alakítása és a lakosság közérzetének befolyásolására a felsorolt tíz média közül ötöt mindenképpen szükséges megnyerni a megvalósítandó célok érdekében" -- szögezi le a megyei elnök.
A szerző figyelmezteti Torgyán Józsefet arra, hogy most "még aránylag olcsón befolyásolható a borsodi média, ám a prognosztizálható fejlődés következtében nagyságrendekkel fölértékelődhetnek az újságok és rádiók".
A dokumentum számításba veszi azt a lehetőséget is, ha reklámokkal igyekeznének befolyásolni a helyi médiát. A szerző állításai szerint hirdetésekkel évi "86 millió forinttal nyomást lehet gyakorolni a megye meghatározó médiáira. Az ennél határozottabb befolyás költsége 130-160 millió forintra tehető éves szinten". Más eszközök igénybevétele esetén a "megyei napilapok tekintetében úgy gondoljuk, hogy 1-1,5 éven keresztül havi 1 millió forintos kerethatáron belül már elérhető lenne az a befolyásolás, ami mint független napilapok részéről megjelenő, objektív megközelítésű cikkekben nyilvánulna meg, mely lehetőséget teremtene ezen médiákkal történő jó kapcsolatok választásig történő kiépítésére.
Forrás: Világgazdaság