![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
További Belföld cikkek
-
Románul üzent Orbán Viktornak egy tüntető
- Folytatódik a műtős üzengetés, Kásler Miklós válaszolt a Tisza Párt politikusának
- Nem akárhogyan szigorítana a DK a gyermekbántalmazással kapcsolatos törvényen
- Orbán Viktor kőkeményen nekiment Lengyelországnak
- Gyurcsány Ferencet az Index miatt érte bírálat, pedig csak lapunk ad teret véleménycikkeinek
![]() |
Már a következő év nyarán elkezdődhet az M7-es autópálya továbbépítése |
A megállapodásban a települések vezetői vállalták, hogy az előkészítési szakaszban minden segítséget megadnak a társaságnak a kijelölés, a kisajátítás és a szakhatósági engedélyek kiadása során. A politikus elmondta, hogy a térség lakói abban reménykednek, hogy a korábban kijelölt időpont, 2002 legeleje előtt, már a következő nyáron megkezdődhetnek az építési munkálatok.
Herényi arról tájékoztatott, hogy a polgármesterek megállapodtak a nyomvonalban is, amely eddig a tárgyalások kritikus pontja volt. Az M7-es újabb szakasza a Balatontól kissé távolabb haladna, és délre kerülné meg Köröshegyet. Herényi reméli, hogy a szaktárca szeptemberre véglegesíti a nyomvonalat, és azt követően megkezdődhet az építkezés előkészítése.
A társaság gyakorlatilag haszonélvezője a megállapodásnak - jelentette ki kérdésünkre Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. Megjegyezte, hogy a társaság biztosította az érintett települések önkormányzatát arról, hogy a szükséges engedélyek megszerzése esetén a cég rövid időn belül megkezdi az M7-es új szakaszának építését. A Zamárdi és Letenye között épülő gyorsforgalmi szakasz a tervek szerint 2005-re készülne el, de Bakonyi nem tartotta kizártnak, hogy szerencsés esetben már korábban a horvát határig vezessen az autópálya.
Az új szakasz 70 százalékban kétszer kétsávos lesz, bár gyorsforgalmi útként épül - jegyezte meg a kapcsolati igazgató. Az MFB képviselői a tárgyalások során kijelentették, hogy a tízéves gyorsforgalmi út-fejlesztési program 760 milliárd forintos keretéből jut pénz az M7-es meghosszabbítására - mondta Bakonyi István. A várható költségekről egyelőre nem tudott tájékoztatást adni az NA Rt. képviselője.
A nyomvonal-engedély kiadásának konkrét időpontja egyelőre nem ismert, arról csak az önkormányzatok részéről érkező hivatalos értesítés után tud nyilatkozni a tárca - mondta a kedden megszületett megállapodás kapcsán Jenik Péter, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (KVM) sajtóosztályának vezetőhelyettese. Jenik arról tájékoztatott, hogy a KVM az autópálya-építés során csak a nyomvonal engedélyezésének jogával rendelkezik. Ez a hivatalos út lefolytatása után a legrövidebb időn belül megtörténhet - jegyezte meg kérdésünkre a sajtóosztály illetékese.