Jövőre kezdődne az M7-es tovább építése

2000.07.26. 17:59
Már a következő év nyarán elkezdődhet az M7-es autópálya továbbépítése az érintett balatoni önkormányzatok és a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. között kedden született együttműködési megállapodás eredményeként - tudta meg az Index Herényi Károlytól, a térség MDF-es parlamenti képviselőjétől. A dél-balatoni polgármesterek megegyeztek a nyomvonalról és vállalták az előkészületek meggyorsítását. Bakonyi István az autópálya-társaság kapcsolati igazgatója lapunknak elmondta, hogy a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) arról biztosította a tárgyalópartnereket, hogy rendelkezésre áll az építkezéshez szükséges pénz.
Már a következő év nyarán elkezdődhet az M7-es autópálya továbbépítése
Már kedden megszületett az együttműködési megállapodás az érintett balatoni települések önkormányzatai és az NA Rt. között, létrejöttét azonban csak szerdán Balatonföldváron jelentették be. Kérdésünkre Herényi Károly MDF-es képviselő elmondta: a társaság részéről ígéretet kaptak arra, hogy az M7-es jelenlegi, Budapest felé vezető szakaszának háromsávossá bővítése és az autópálya továbbépítése a horvát határig, Letenyéig egyszerre valósul meg.

A megállapodásban a települések vezetői vállalták, hogy az előkészítési szakaszban minden segítséget megadnak a társaságnak a kijelölés, a kisajátítás és a szakhatósági engedélyek kiadása során. A politikus elmondta, hogy a térség lakói abban reménykednek, hogy a korábban kijelölt időpont, 2002 legeleje előtt, már a következő nyáron megkezdődhetnek az építési munkálatok.

Herényi arról tájékoztatott, hogy a polgármesterek megállapodtak a nyomvonalban is, amely eddig a tárgyalások kritikus pontja volt. Az M7-es újabb szakasza a Balatontól kissé távolabb haladna, és délre kerülné meg Köröshegyet. Herényi reméli, hogy a szaktárca szeptemberre véglegesíti a nyomvonalat, és azt követően megkezdődhet az építkezés előkészítése.

A társaság gyakorlatilag haszonélvezője a megállapodásnak - jelentette ki kérdésünkre Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. Megjegyezte, hogy a társaság biztosította az érintett települések önkormányzatát arról, hogy a szükséges engedélyek megszerzése esetén a cég rövid időn belül megkezdi az M7-es új szakaszának építését. A Zamárdi és Letenye között épülő gyorsforgalmi szakasz a tervek szerint 2005-re készülne el, de Bakonyi nem tartotta kizártnak, hogy szerencsés esetben már korábban a horvát határig vezessen az autópálya.

Az új szakasz 70 százalékban kétszer kétsávos lesz, bár gyorsforgalmi útként épül - jegyezte meg a kapcsolati igazgató. Az MFB képviselői a tárgyalások során kijelentették, hogy a tízéves gyorsforgalmi út-fejlesztési program 760 milliárd forintos keretéből jut pénz az M7-es meghosszabbítására - mondta Bakonyi István. A várható költségekről egyelőre nem tudott tájékoztatást adni az NA Rt. képviselője.

A nyomvonal-engedély kiadásának konkrét időpontja egyelőre nem ismert, arról csak az önkormányzatok részéről érkező hivatalos értesítés után tud nyilatkozni a tárca - mondta a kedden megszületett megállapodás kapcsán Jenik Péter, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (KVM) sajtóosztályának vezetőhelyettese. Jenik arról tájékoztatott, hogy a KVM az autópálya-építés során csak a nyomvonal engedélyezésének jogával rendelkezik. Ez a hivatalos út lefolytatása után a legrövidebb időn belül megtörténhet - jegyezte meg kérdésünkre a sajtóosztály illetékese.