További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
Az új kormány szakítani akar ezzel a gyakorlattal, a napilap értesülései szerint a kabinet úgy döntött, hogy közbeszerzési eljárással választja ki az M7-es továbbépítésének kivitelezőjét. Ezért valószínű, hogy a munkálatokat csak fél év késéssel lehet megkezdeni.
Alkotmányossági aggályok
Másfél hónapja az Index is beszámolt arról, hogy alkotmányossági aggályokat vet fel a Fővárosi Bíróság szerint az a kormányhatározat, amely lehetővé tette, hogy közbeszerzési eljárás nélkül épüljön az M7-es autópálya. A bíróság ezért az Alkotmánybírósághoz fordult, és annak határozatáig felfüggesztette a közbeszerzési eljárás mellőzése miatt indult közigazgatási pert.
A per a Strabag Kft., a Nemzeti Autópálya Rt. (NA) és a Közbeszerzések Tanácsának Döntőbizottsága között zajlik arról, hogy a 60 milliárd forintos fejlesztésnél jogszerű volt-e a közbeszerzési eljárás mellőzése.
Kőröshegy elkerülő utat akar
Az új, 12 kilométeres szakasz építése egyébként csak egy ponton ütközik akadályba, mégpedig Kőröshegy település körzetében. Pavlek Ferenc, Kőröshegy polgármestere a Népszabadságnak azt mondta: nem az általuk elfogadott nyomvonaltervek szerint készültek el az M7-es Kőröshegyet érintő szakaszának kiviteli tervei.
A falu a polgármester szerint már eddig is sok engedményt tett az autópálya megépítése érdekében, ezért is sérelmezik, hogy a megkérdezésük nélkül módosították a csomópont elhelyezésének tervét, illetve megfeledkeztek a falut tehermentesítő elkerülő út megépítésére tett ígéretről. Ha nem lesz út, nem járulnak hozzá az autópálya-szakasz megépítéshez.
A Nemzeti Autópálya Rt. szakemberei szerint a somogyi település kívánságát ők nem teljesíthetik, hiszen egy Szántódtól Kaposvár felé haladó, a települést kikerülő három kilométer hosszúságú elkerülő út nem része az épülő M7-esnek.
A Népszava információi szerint azért ragaszkodik Kőröshegy polgármestere az elkerülő út megépítéséhez, mert családja jelentős nagyságú területeket vásárolt fel a tervezett nyomvonalon. Pavlek rágalomnak nevezte a lap állításait.