A Pannon Rádión már kisimultak az M7-es gödrei

2001.04.18. 11:35
Rádiós reklámokkal próbálja türelemre inteni az autósokat az M7 felújítása alatt a Magyar Fejlesztési Bank, az Állami Autópályakezelő Rt., a Nemzeti Autópálya Rt. és a Magyar Autópályaépítő Konzorcium. A húsz másodperces hirdetést az ország autópályái mentén sugározzák, a fővárosban csak a Pannon Rádió és a Rádió Bridge részese a kampánynak. A költségekről nem adnak tájékoztatást a készítők.
Külön kommunikációs stratégiát dolgoztak ki az M7-es autópálya átépítésén dolgozó cégek, vagyis a munkálatokra pénzt adó Magyar Fejlesztési Bank, a forgalomterelő-üzemeltető Állami Autópályakezelő Rt., a megbízó Nemzeti Autópálya Rt. és az építést kivitelező Magyar Autópályaépítő Konzorcium. Így nemcsak szórólapokat találnak a benzinkutaknál a tavaszi munkákról, útinform-jelentést hallhatnak a rádiós műsorokban, hanem a lépésben haladó feldühödött autósok lecsillapítására egy új módszert találtak ki. Az optimista készítők húsz másodperces hangeffektben próbálják bemutatni, az átépítés alatt álló M7-es jelenlegi és jövőbeli minőségi különbségét.

"Fél perc alatt találtam ki a húsz másodperces spotot" - mondta az Indexnek Turgyán Tamás, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium szóvivője. "Egyszerűen Siófok és Zamárdi között a kollégák az út szélére álltak, s felvették azt a hangot, amit jelenleg lehet hallani, ha eldübörög mellettünk egy kocsi, majd készítettünk egy másikat, amit valószínűleg az M7-es felújítása után, novembertől lehet majd tapasztalni."

A reklám az M1, M7 és az M3-as mentén jól fogható kereskedelmi rádiókban, a győri BMC, a veszprémi Jam, a székesfehérvári Fehérvár, továbbá a gyöngyösi Dió és a tatabányai Radír Rádióban hallható. A fővárosban csak az alacsony hallgatottságú, MIÉP-közeli Pannon Rádiót és a ifjúsági és sportminiszter testvére, Deutsch Péter által vezetett Híd Rádió tulajdonában lévő Rádió Bridge-t találták meg a készítők.

A spotban először az M7-es jelenlegi, jellegzetes dübörgése hangzik fel, a frappáns "ilyen volt" felvezetéssel. Ezután egy versenyautó süvít el, sztereóban, "ilyen lesz" - megjegyzéssel. Végül az autósok türelmét kérik a felújítás idejére, ám, hogy kik, azt a reklámban homály fedi.

Naponta hatszor játszák le a szerkesztőségek a spotot - nyilatkozta az Indexnek Béni Gyöngyi az Állami Autópályakezelő Rt. kommunikációs vezetője. - Tudjuk, hogy az autósok általában sokat hallgatnak rádiót, így ezt a formát találtuk a legcélszerűbbnek ahhoz, hogy a sokszor ideges kocsizók türelemre intsük. Ez a hangeffekt két-három hete megy, s várhatóan még ebben a hónapban, esetleg egész nyáron hallható lesz. Ez egy kommunikációs stratégia része, amelyet az átépítésben részt vevő cégek szerkesztőbizottsága talált ki. A M7-es átépítéséről szóló tájékoztatókat azonban folyamatosan aktualizálják.

A kommunikációs stratégia költségeiről, így a rádióreklámokra fordított összegről sem nyilatkoznak az érintettek.