Marad a tömegnyomor az Intercityken
További Belföld cikkek
- Uszály ütközött a Margit-híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
A MÁV új, hivatalos vasúti menetrendje december 11-én lép életbe. Jelentős előrelépés a menetrendben az EuRegiós összeköttetések kiterjesztése szinte valamennyi szomszédos ország kishatárforgalmára. Így bővül a térség vasúti közlekedése és jobb lesz a határokon átnyúló összeköttetés. Többek között a Bécs-Győr EURegiós vonatok mostantól hosszabb útvonalon, Tatabányáig közlekednek.
A nemzetközi vonalakon a Körös InterCity (IC) útvonalát is meghosszabbította a MÁV, ezzel új összeköttetés jött létre Budapest és Temesvár között. A vasúti társaságok megegyezése alapján a jelenlegi, úgynevezett kishatárforgalomban közlekedő vonatok száma növekszik, így lehetővé válik a szerbiai Magyarkanizsáról Szegedre való iskolába járás, és bővül a Szegedről Szabadkán át Kiskunhalasra történő utazások lehetősége is.
A zsúfolt IC-n nem változik semmi
A legtöbb utas minden évben az InterCity-t veszi igénybe. Az IC-vonatok közlekedéséhez viszont nincs elég kocsi, emiatt különösen a hétvégi utazások kielégítése jelenti a legnehezebb feladatot. A legfrekventáltabb a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonal, ahol az IC-utasok mintegy 25 százaléka utazik. A járműpark korlátai miatt a belföldi IC-vonatoknál jelentősebb változást nem tervez a vasúttársaság 2006-ban, áll a közleményben.
A vasúttársaság bevételeinek mintegy 25 százaléka a budapesti elővárosi vasútvonalakon utazóktól származik. Az összes utas mintegy 30 százaléka használja a budapesti elővárosi vonatokat. December 11-től a vonalak többségén ezért megvalósul az úgynevezett ütemes jellegű menetrend.
A budapesti elővárosi vasúti közlekedés menetrendjében, a legnagyobb forgalmú elővárosi vonalakon, csomópontokon a MÁV-Volán csatlakozások javulnak a két vállalat közötti megállapodások alapján. Ugyancsak fontos előrelépés, hogy a Budapest környéki belső gyűrűben napközben a vasúttársaság fél órásra növeli a vonatgyakoriságot. A budapesti elővárosi közlekedés fejlesztése mellett fokozatosan a vidéki nagyvárosok elővárosi közlekedésének fejlesztését is beindítja.
Több egyetemi jegy pénztár
A jelenlegi kettő mellet a Műszaki Egyetemen és a Nyíregyházi Főiskolán nyitott jegypénztárakat a MÁV, de szó van további négy, a későbbiekben megnyíló hasonló pénztár üzembe állításáról is. A jegyváltás lehetősége egyelőre csak a belföldi vonalakra érvényes, azonban IC-vonatokra is lehet jegyet váltani, valamint kerékpárjegy is kapható a helyszíneken.
Az eddigi két hallgatói pénztár tapasztalatai alapján az értékesítéshez nagy reményeket fűz a MÁV, mivel mind a debreceni, mind pedig a szegedi pénztárak nyitva tartása óta észrevehetően csökkent az állomási pénztáraknál a hétvégi zsúfoltság.