Hűtlen kezeléssel gyanúsítják a MÁV Cargo vezetőjét
További Belföld cikkek
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
A rendőrségnek még 2007. május közepén jelezte egy országgyűlési képviselő, hogy olyan információja van, miszerint a MÁV-nál 2000 darab, jó, vagy kisebb javítást igénylő vasúti kocsit adtak el, vélhetően törvénysértő módon, tájékoztatott a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az MTI információi szerint Szép Béla, MSZP-s képviselő tett feljelentést a rendőrségen.
A nyomozók megállapították, hogy a 2000 tehervagont indokolatlanul, hulladékként értékesítették. A társaságnak ezzel több mint egymilliárdos kára lett. Több tanút, igazságügyi közlekedési- jármű és vasútgépészeti szakértőt hallgattak meg. Az adatok birtokában kedden előállítottak és hűtlen kezelés miatt gyanúsítottként hallgattak ki három embert. Maga az üzlet - mint a MÁV későbbi tájékoztatásából kiderül - 2002-2003-ban jött létre.
A MÁV közlése szerint az egyik előállított a MÁV Cargo jelenlegi vezetője, illetve két volt MÁV vezető. A MÁV ZRt. vezérigazgatója ezért keddre rendkívüli MÁV Cargo közgyűlést hív össze. Ezen azokat az intézkedéseket kívánják megtenni, melyek biztosítják, hogy a MÁV Cargo szokásos üzletmenete ne sérüljön. A vasúttársaság tájékoztatása szerint a mostani nyomozás nem függ össze a MÁV Cargo ZRt. alapításával, működésével és a privatizációjával sem. A MÁV Cargo 2006 január 1-én kezdte el működését.
A fentiekről a MÁV Zrt. vezetése értesítette a Rail Cargo Austria konzorciumot és tájékoztatta a közlekedési tárca vezetőjét, aki tudomásul vette a MÁV intézkedéseit.
A rendőrség hivatalos közelménye úgy fogalmaz, hogy "egy 44 éves és egy 57 éves budapesti illetőségű, valamint egy 63 éves szolnoki illetőségű férfi ellen" folyik eljárás, a Független Hírügynökség híre sem nevez néven senkit.
Egyértelműnek látszik azonban, hogy Kovács Imréről, a MÁV Cargo 44 éves vezérigazgatójáról van szó. Az Index információi szerint a másik két előállított Orosz D. Balázs egykori jogi igazgató és Lékai Gusztáv, aki a társasági szolgáltatás és irányítás főigazgató elnevezésű posztot töltötte be a vasútnál évekkel ezelőtt.
A két személy kulcsszerepet játszott minden idők legbotrányosabb MÁV-os közbeszerzésében, a villamos motorvonatok tenderében. Lékai a pályázatokat elbíráló bizottság vezetője volt, Orosz pedig tagja volt a testületnek és a döntést követő hosszas jogi eljárásban is képviselte a vasúttársaságot. 2005. végén egyszerre mentették föl őket beosztásukból, állítólag a tender miatt.