Demszky fölényesen vezet a Marketing Centrumnál
A biztos szavazó (66 százalék) budapestiek 38 százaléka Demszky Gábort, 21 százalékuk Tarlós Istvánt, 4 százalékuk az MDF-es Katona Kálmánt, 2 százalékuk a MIÉP-es Zsinka Lászlót, minden százból pedig egy választó Székely Pétert, a Munkáspárt főpolgármester-jelöltjét támogatja, a Marketing Centrum szeptemberi felmérése szerint. A kutatcég adatai szerint Tarlós ismertsége 71, Katonáé 27, Zsinkáé 7 százalékos.
Gy. Németh Erzsébet elpártolt támogatói
A Demszkyre most szavazó 38 százalékból 26 2002-ben is rá szavazott. A főpolgármester támogatói közé került 9 százalék, akik 2002-ben még Gy. Németh Erzsébetre, 1 százalékuk Schmitt Pálra szavazott. Tarlós István 21 százaléknyi támogatója közül 16 százalék 2002-ben Schmitt Pált, 2 százalék Demszky Gábort, 1 százalék pedig Gy. Németh Erzsébetet támogatta (a többeik akkor nem szavaztak), állítja a Marketing Centrum.
A közvélemény-kutató szerint az MSZP-nek és az SZDSZ-nek a közgyűlésben is biztos többsége lesz, hiszen a "fővárosban változatlanul az MSZP a legnépszerűbb párt, bár a megkérdezettek 40 százaléka azt nyilatkozta, hogy mostanában romlott a véleménye a nagyobbik kormánypártról". Listán az MSZP 38, az SZDSZ 17, a Fidesz 34, az MDF 6 százalékra számíthat.
Fejlődő város
És még egy érdekes megállapítás a cég részéről: "Demszky várhatóan sikeres szereplése nem kis részben annak köszönhető, hogy a fővárosiak kétharmada inkább fejlődő városnak érzi Budapestet, és mindössze a negyedük érzi inkább hanyatlónak. Akik fejlődőnek érzik a várost", azok 19 százaléka tervezi Tarlós István támogatását, akik inkább hanyatlónak érzik Budapestet 66 százalékban Tarlósra szavaznának.
A többiek mást mértek
A Marketing centrum megállapításai annak fényében meglepőek, hogy az elmúlt napokban a Gallup Demszkyvel szemben Tarlós előnyéről adott hírt, és a Századvég is azt állapította meg, hogy a jobboldali, független Tarlós beérte az MSZP-SZDSZ jelöltjét.