Felülvizsgálják a 4-es metró ütemtervét
Hétfőtől dolgozik Klados Gusztáv, a 4-es metró beruházás új mérnök-igazgatója, aki többek között az építkezés válsághelyzeteit is kezeli. Az igazgató hazai viszonylatban magasnak számító, évi mintegy 90 millió forintos fizetését a főváros vezetése azzal indokolta, hogy egy jó szakembernek ennyi az ára a nemzetközi piacon.
A Klados Gusztávval is megerősített projektvezetés egyik fontos feladata, hogy nyár végéig összehangolja a metróépítés ütemtervét (például kivitelezői, részkivitelezői, beruházói szempontból).
A mérnök-igazgató egy interjújában azt mondta, hogy "olyan ütemtervet kell készíteni, ami a jelenlegi helyzetből indul ki, kiegészítve azokkal a sorokkal, amelyek valóban megvalósíthatók. Fölösleges olyan ütemterveket készíteni, amikről tudni lehet a kiadás pillanatában, hogy lehetetlen betartani őket."
Pető Szabolcs, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője az Indexet úgy tájékoztatta, hogy az ütemterv szerint 2010 a próbaüzem éve, 2011 az átadásé. Ennél pontosabbat akkor tudnak majd mondani, ha elkészül az ütemterv újabb, összehangolt verziója, ami nyár végére, a Járműtelep tender elbírálása utánra várható. 2007 októberében a fővárosi közgyűlés arról határozott, hogy fél évvel halasztják a metró átadását, így az utasok nem 2010 decemberétől, hanem csak 2011 júniusától használhatják azt.
Hozzátette, hogy az eddig bekövetkezett változásokhoz igazodó újabb és újabb ütemtervek 6-8 havonta készültek, a nyár végétől átállnak a folyamatos ütemterv-aktualizálásra.
Fővám tér: speciális osztrák cég végez feltáró fúrásokat
Az ütemtervet, legalábbis egy részét jelentősen befolyásolhatja a Fővám téri állomás Duna alatti peronalagútjának építési módja. A mérnök Eurometro utasítására több építési megoldást és talajkezelési-biztosítási segédeljárást is párhuzamosan terveztet és engedélyeztet a vállalkozó Hídépítő annak érdekében, hogy probléma esetén azonnal át lehessen állni az alternatív műszaki megoldásra. A pótlólagos vízszintes feltáró fúrások jelenleg készülnek az erre specializálódott osztrák szakértő közreműködésével. Ezek eredménye alapján kezdődhet majd meg a peronalagút első kb. 12 méteres szakaszának építése, ami az állomási szerkezetek készültségének függvénye.