Metrófelújítás: Demszky előre elnézést kér
További Belföld cikkek
- Halálbüntetéspárti és hálózati személy is volt a magyar ügyvédlegenda
- Gyurcsány Ferenc kihívója a Partizánnak: Magyar Péter óta pánikol a DK vezetése
- Meggondolta magát a kormány, eltörölnék a Lex CEU-t
- Bíróságra mennek a kis benzinkutak, amiért a GVH nem vizsgálta a Molt
- Demonstrálók várták az istentiszteletre tartó Balog Zoltánt Salgótarjánban
Elnézést
Tekintse meg galériánkat! Klikk a képre |
A beruházás összesen 53 milliárd forintba kerül. A fővárosi közgyűlés január végén adhatja áldását a felújításra, és ezt követően egyből elkezdődnek a munkálatok. A beruházás költségének 75 százalékát az Európai Befektetési Banktól felvett hitelből finanszírozzák. Ezt a főváros 25 éves futamidőre, 7 év türelmi idővel kapja.
|
Teljes pályacsere, régi vonatok
A felújítás során szinte a vonal összes műszaki elemét kicserélik. Teljesen felújítják a vasúti pályát, az állomásokat, kicserélik a szigeteléseket, a mozgólépcsőket, a gépészeti berendezéséket, korszerűsítik az áramellátást. Utólag 3 milliárd forintos költséggel a mozgáskorlátozottak közlekedését könnyítő lifteket is építenek az állomásokra. A vonalon közlekedő öreg vonatokat azonban nem cserélik le, csak felújítják, amivel 10 évvel meghosszabbítják élettartamukat.
|
Korlátolt forgalom
A tervek szerint kétféleképpen "korlátozzák majd az utasforgalmat" - vázolta Aba Botond, a BKV vezérigazgatója. Nyaranta 10--10 hétre metró helyett szakaszonként autóbusz közlekedik majd. Más időszakokban az egyes állomások lezárása idején a metró folyamatosan üzemel, de az építés alatt lévő állomásokon a szerelvények nem állnak meg.
A nyári 10 hetes felújításokat három ütemben végzik. Az első évben az Örs vezér tere és a Népstadion között, a második évben az Örs vezér tere és a Deák tér között, aztán a Deák tér és a Népstadion között, majd végül a Deák tér és a Déli pályaudvar között.