Vita a metróper költségei körül
A hír szerint a közpénzből finanszírozott pereskedés költségeiből 132 millió forintos "sikerdíjat" számlázott le a városháza az őt képviselő ügyvédi irodának az elmúlt három évben, 40 millió forintot pedig a tavaszi és a legutóbb elveszített per után kellett kifizetni perköltségként.
A 4-es metró beruházásának előkészítő munkálataira a 700 ezer eurós európai uniós támogatáson felül több mint kétmilliárd forintot költött az önkormányzat, főként saját forrásaiból - írja a Magyar Nemzet.
A lap kategorikusan kijelentette, hogy a pereskedést közpénzből finanszírozta az önkormányzat. Erre, mintegy válaszként a Főpolgármesteri Hivatal péntek délután kiadott egy közleményt, melyben helyesbíti a Magyar Nemzet adatait.
A dokumentum szövege szerint az újságban megjelentekkel ellentétben a 4-es metró perköltsége és a főváros nevében eljáró ügyvédek munkadíja összesen 132 millió forint volt, s ezt az összeget "a kormány húzta ki a budapesti polgárok zsebéből".
Szükségszerű volt a per
A közlemény leszögezi: a metróépítés ügyében a főváros számára kizárólagos útként a peres eljárás maradt, mert a magyar állam és a főpolgármesteri hivatal között létrejött, a metró finanszírozásáról szóló szerződés - a Legfelsőbb Bíróság felülvizsgálati állásfoglalása szerint - érvényben van, viszont a kormány elzárkózott az abban foglaltak teljesítésétől.
- A kormányt tehát kettős felelősség terheli - állapítja meg a közlemény, s ezt úgy indokolja, hogy a kormány miatt nem épült meg a 4-es metró, illetve a kabinet miatt kellett fölöslegesen elkölteni perköltségként a több tízmilliós összeget.
A közlemény sajnálatosnak nevezi a kormány magatartását. Hozzáteszi, hogy a kabinet a tűzoltóknak járó juttatásokat sem kívánja jogszerűen értelmezve folyósítani, így a fővárosnak ebben az ügyben is peres eljáráshoz kellett folyamodnia.